Po závodech v Misanu, Hungaroringu a Slovakiaringu čeká na nejrychlejší truckery starého kontinentu první vrchol sezóny v podobě víkendu na Nürburgringu.
Na invazi připraveni
A tým Buggyra Racing se do Německa tradičně těší. V roce 2003 totiž právě na legendárním okruhu vyhrál svůj vůbec první závod David Vršecký, přičemž speciály Buggyra pilotované triem Vršecký, Körber, Albacete tenkrát kompletně okupovaly stupně vítězů. A před dvěma lety naplánoval Adam Lacko na domácí okruh Jochena Hahna drtivý a úspěšný atak, kterým do značné mír rozhodl o svém premiérovém titulu. „Nevím o nikom, kdo by neměl Nürburgring rád. O víkendu přijde tradičně 200 000 lidí, což je více, než chodí na podniky F1. Fantastická atmosféra a okruh, který Buggyrám svědčí,“ říká Jan Kalivoda s tím, že závod v Německu je rovněž o zahájení jednání ohledně kontraktů na příští sezónu. „Čekáme invazi hostů a partnerů, na kterou budeme, jako vždycky náležitě připraveni. Stejně, jako na patřičný bodový přísun.“
Dám do každého metru všechno
V ten věří i Adam Lacko, který se po výbuchu v Maďarsku vrátil na Slovakiaringu do „bednového“ nastavení. Průběžně je čtvrtý, na třetího Kisse ztrácí pět bodů. „Jedeme úplně nové auto. Z dvanácti bodovaných jízd jsem jedenáctkrát dojel. VK50 drží a má velký potenciál, který v dohledné době určitě využijeme. Nejlépe už na Nürburgringu,“ doufá Adam, kterého ztráta 54 bodů na průběžného lídra Jochena Hahna nestresuje. „Asi bych měl v této chvíli řešit vzhledem k průběžnému pořadí Norberta a Steffi, smělé myšlenky na zisk titulu mě ale neopouštějí.“
Věren postavení klidné síly, se Adam soustřeďuje jen sám na sebe. „Dám do každého metru okruhu tradičně všechno, v minulosti se mi tato strategie vždycky vyplácela. Jochen se Steffi budou na domácím okruhu tradičně pod velkým tlakem. Oba jsem porazil v Misanu, netuším, proč by tomu tak nemohlo být i na Nürburgringu.“
Střízlivý optimismus
Oly Janes letos nasbíral v úvodních třech podnicích prakticky stejně bodů, jako za celou uplynulou sezónu. Na vysněnou desátou příčku ztrácí pět bodů, což se rozhodně nerovná ztrátě z kategorie neřešitelných. Má proto důvod být před Nürburgringem střízlivým optimistou. „Jak v sobotu, tak v neděli se chci dostat do superpole, ve všech jízdách pak bodovat, což se rovná dojetí. V první desítce je to našlapané, jedna povedená jízda a všechno může být jinak.“ Rodák z Bristolu pak hodlá udržet vedení v Grammers Cupu. „Každá trofej se počítá, celý tým pracuje skvěle. Ne snad, že by neexistovaly vyšší mety, postupná cesta bývá ovšem nejistější.“
Úspěch potěší
V Poháru konstruktérů se Buggyra vrátila na stupně vítězů, po závodu na Slovensku patří dvojici Lacko/Janes třetí příčka, ztráta na druhý tým TS Bernau je 43 bodů. „Jeden závodní víkend se v týmové soutěži jede o 108 bodů. Každopádně Jochen se Steffi jsou někde jinde, takže zisk trofeje v této sezóně nehrozí. A jestli skončíme druzí nebo čtvrtí, nás zase až tak moc nebere. Na druhou stranu, každý úspěch potěší,“ prohlásil Jan Kalivoda.
Stav ME tahačů po Slovakiaringu
Soutěž pilotů:
- 1. Jochen Hahn (Německo/Iveco) 144, 2. Steffi Halm (Německo/Iveco) 103, 3. Norbert Kiss (Maďarsko/Mercedes) 95, 4. Adam Lacko (Česko/Buggyra) 90, 5. Albacete (Španělsko/MAN), 6. Reinert (Německo/MAN) 80…12. Oliver Janes (Buggyra) 15
Pohár konstruktérů:
- 1. Iveco Magirus (Hahn/Halm – Iveco) 268, 2. TS Bernau (Albacete/Lenz – MAN) 188, 3. Buggyra Racing (Lacko/Janes – Buggyra) 145