Adam Lacko získal ve třetím závodě v belgickém Zolderu stříbrný pohár, který se pro tým Buggyra rovná historickému milníku. Druhou jízdu z důvodu prasklého kotouče nedokončil. Dále tak v průběžném hodnocení šampionátu zůstává na třetí pozici za dvojicí Hahn, Albacete.
Oly Janes dnes zaznamenal desáté a jedenácté místo, a i nadále vládne Grammer Cupu.
ME tahačů 2019: Lacko v Zolderu vybojoval na úvod bronz. Druhý závod musel být dvakrát restartován
Super Pole 2
Třetí muž průběžného pořadí Adam Lacko zaznamenal ve druhé kvalifikaci víkendu druhý nejrychlejší čas, když zaostal za suverénem letošní sezony Jochenem Hahnem o pouhou desetinu sekundy. „Jsem spokojený. Oproti včerejšku jsme dokázali ještě zrychlit a Jochenovi jsem docela zatopil. K pole-position chyběl jen kousek. Těším se na závod,“ uvedl Adam.
Oly Janes dokončil měřený trénink čtrnáctý. „Start ze sedmé řady bude ošemetný. Co vše se může stát jsme viděli včera při druhém závodě, kdy jsem se opravdu jen o kousek vyhnul velké kolizi. Dám to toho vše. Věřím, že je v mých silách alespoň vyrovnat výsledek ze včerejška.“
Třetí závod
Po třetím závodě nastal historický moment. Adam Lacko dojel na druhé pozici a získal tak pro tým Buggyra Racing již 1000. pohár od roku 1993, kdy začínal závodit Martin Koloc. „Ze začátku to vypadalo perfektně. Držel jsem se Jochena. Přemýšlel jsem i nad tím, že ke konci vždy bývám rychlejší, tak bych ho mohl v závěru předjet. Od třetího kola jsem ale začal mít potíže s chlazením brzd. Teplota se šplhala až přes 600°, takže jsem musel pouštět stále víc vody a bylo to nakonec velké drama až do posledního kola, kde už jsem skoro nebyl schopný ani zabrzdit. Nakonec to ale dopadlo dobře, druhé místo je super. Navíc jsem se teď dozvěděl, že to je už historicky tisící pohár pro Buggyru. Je skvělé být u takového jubilea, takže panuje dvojnásobná radost. Ještě nás ale čeká poslední pohárová jízda, kde bych rád načal i novou tisícovku,“ uvedl po závodě spokojený Lacko.
Rodák z Bristolu vylepšil včerejší umístění, když dojel devátý. „Jsem opravdu hodně spokojený. Dal jsem si cíl alespoň vyrovnat včerejší výsledky, a nakonec se mi podařilo dojet ještě výš. Navíc druhé místo v Grammer Cupu se taky počítá.“
K historickému momentu se vyjádřil i zakladatel týmu Buggyra a držitel historicky prvního poháru Martin Koloc. „Je to naprosto skvělý milník a motivace do další práce. Je to trochu i osud, že to vyšlo zrovna na sezonu, kde slavíme výročí 50 let značky BUGGYRA. Rád bych se teď dožil i té dvoutisícovky a pak s klidem předal žezlo dál.“
Čtvrtý závod
Jako by byl pro Adama belgický okruh prokletý. Od roku 2015 zde již pětkrát v řadě nedokončil všechny čtyři závody. V tom dnešním, posledním, musel odstoupit ve druhém kole z důvodu prasklého brzdového kotouče. „Je to obrovská škoda. To, co jsem na Albaceteho najel ve třetím závodě jsem v tom čtvrtém ztratil. Nedá se nic dělat, to je motorsport. Teď se musíme nachystat na Le Mans a bojovat, co to půjde, protože v Jaramě, na domácím okruhu Antonia, už to bude hodně těžké,“ řekl zklamaný Lacko, který i nadále zůstává na třetí pozici průběžného hodnocení šampionátu.
V závěrečné jízdě dojel Oly Janes jedenáctý. „Byl to boj hned od začátku. V úvodním kole jsem byl poslán mimo trať a musel jsem se vracet zpět z kačírku, takže jsem hodně ztratil. Nakonec jsem zabojoval a podařilo se mi dostat až na dostřel Top 10. To už bylo maximum možného,“ zhodnotil čtvrtou pohárovou jízdu vedoucí muž Grammer Cupu.