Když máte pocit, že vašemu autu chybí výkon, máte dvě možnosti. Tou první je upgrade stávající jednotky pomocí chiptuningu, případně i některých hardwarových věcí. To je ta snadnější cesta za větším stádem koní. Ovšem, vzhledem k tomu, že jde vždy „jen“ o úpravu motoru, má bohužel své limity. Někdy vyšší, jindy nižší. Proto se hodně milovníků výkonu uchyluje k té sice složitější, ale mnohem zajímavější cestě za výkonem. A tou je úplná výměna pohonné jednotky. Chce to spoustu času, hodně práce, často i financí, ale výsledek může být opravdu překvapivý.

A jeden takový vám teď ukážeme, ale slovo překvapující ho moc nevystihuje. Spíš šílený nebo extrémní. Důvod? Ukážeme Vám malou Mazdu Miatu, která do vínku dostala plnotučnou V8 Hellcat. Už chápete, proč říkáme extrémní? Vždyť taková kombinace vlastně vůbec na první dobou nedává smysl, ale ve finále zjistíte, že to funguje a naprosto dokonale.

Asi nejšílenější úprava Mazdy Miata, kterou jste kdy viděli – video

Celý tento projekt má na svědomí skupina kamarádů z Ameriky, která se prostě jednoho dne dostala k nabouranému Dodge Challenger Hellcat z roku 2017, který měl pod kapotou zcela funkční V8 o objemu 6,2 litru o výkonu 707 koní. Mohli ten motor nacpat do čehokoliv, ale podle nás si prostě vybrali toho nejméně pravděpodobného kandidáta na transplantaci, jakého mohli. Ano, Mazdu Miata (MX-5) z roku 1999.

A od sériového čtyřválce s původním výkonem 140 koní je ten skok k tomuto motoru zatraceně velký. Samozřejmě musela být Miata pořádně upravena, aby se do ní ten velký motor vůbec vešel. Krom toho pak do vínku dostala také převodovku z Challengeru a několik dalších dílů, aby vše fungovalo. Jediným problémem se ukázal zadní diferenciál, přičemž nakonec padla volba na ten od značky Ford, konkrétně kus s označením Ford 8.8. Ten zvládá přísun točivého momentu, aniž by se rozpadnul v prach po prvním přidání.

Zní to jednoduše, ale samozřejmě to byla zatraceně těžká a náročná práce, kterou ovšem tvůrci zvládli na výbornou. Dnešní čtyři videa vám ukáží, co všechno ta přestavba obnášela a my se vsadíme, že dříve nebo později se tahle parta představí s dalšími záznamy, tentokrát už testovacích jízd.