Kdo by to byl býval před pár lety řekl… SUV vládnou prakticky všem trhům světa a jejich oblíbenost dala vzniknout také speciálnímu segmentu velmi ostrých SUV, která si co do výkonů či zrychlení nezadají s kategorií supersportů. Mezi takové, ze řetězu utržené mamuty rozhodně patří i Audi RS Q8, tedy velké a zatraceně silné SUV z Ingolstadtu.
O jeho pohon se stará motor V8 s objemem čtyř litrů, výkonem 600 koní a s točivým momentem 800 Nm. Asi se shodneme na tom, že taková čísla stačí drtivé většině rychlostichtivých řidičů. Jenomže vždy se najde někdo, kdo chce ještě víc. A právě pro ty jsou tu úpravci, kteří to „něco navíc“ umí dodat. Jedním z nich je i Manhart Performance, který se na RS Q8 podíval. A velmi důkladně.
ABT upravil modely Audi RS6, RS7 a RS Q8. Mají teď 700 koní a 880 Nm
Jejich projekt dostal označení RQ 900, přičemž ta číslovka označuje také výsledný počet koní. Aby se na tuto hodnotu dostali, museli vyměnit turbodmychadla za mnohem větší a přemapovat řídící jednotku. Došlo i na další technické úpravy, všechny je ale tvůrce tohoto „peklostroje“ neprozradil. Pochlubil se však s konečným točivým momentem, jehož hodnota je 1080 Nm. K tomu všemu úpravce nabízí také několik verzí výfukového systému, to podle toho, do jaké země upravené Audi poputuje.
Aby vše fungovalo tak, jak má, musela být upravena také osmistupňová automatická převodovka. Její standardní nastavení by zvýšený výkon a točivý moment z dlouhodobého hlediska nezvládlo.
Dále pak také upravený design karoserie, hlavně rozšířené blatníky, upravené nárazníky a samozřejmě nová, 23palcová kola a o 30 mm snížený podvozek.
Celkem vznikne jen 10 kusů série RQ 900, přičemž jedno takto vyladěné auto vyjde na 280 000 eur, tedy 7,5 milionu korun. A ano, v ceně je i samotné auto.