Občas můžete zaslechnout, že první generace BMW M3 měla mít šestiválec, že čtyřválec není dostatečně důstojný. A to se teď stalo, protože známý německý úpravce Manhart Performance do auta šestiválec s turbodmychadlem zastavěli. Představujeme MH3 3.5 Turbo.
BMW M3 první generace je kultovní auto, které mají (nejen) fanoušci BMW opravdu rádi. Vypadá skvěle, parádně jezdí a není z nejlevnějších. Dnes už je to klasika, kterou se ovšem v Manhart Performance rozhodli vylepšit. Kromě několika velmi decentních designových úprav (hlavně z karbonu) mu totiž dali jiný motor. Pod kapotu putoval tedy výrazně větší přeplňovaný šestiválec. Nebojte se, nejde o žádný moderní motor, ale původní motor z modelu Alpina B7 S Turbo, který poháněl dokonce o něco starší BMW řady 5 s kódovým označením E12.
Motor nezůstal sériový, ale v Manhart Performance jej dále decentně vyladili. Vyměněn byl původní intercooler za MANHART Intercooler, nové je i turbodmychadlo MANHART Turbocharger s nastavitelným tlakem plnění a další drobnosti. Výsledkem je působivých 405 koní a 650 Nm, přičemž v sérii měl motor 330 koní a 500 Nm. Motor oddechuje díky kompletně novému výfukovému potrubí.
Na silnici se výkon dostává prostřednictvím pětistupňové manuální převodovky, která jej přenáší na zadní kola. Mezi nimi je nový diferenciál Drexler s 25% svorností a přídavným chlazením.
Aby se tak rychlé auto dalo ovládat a zastavit, dostalo nová a o poznání větší kola MANHART Concave One v matné černé barvě. Vpředu je jejich velikost 8,5×19 palců a obouvají pneumatiky 215/35 R19, vzadu pak 9,5×19 palců s pneumatikami 245/30 R19. Pod nimi se pak ukrývají větší brzdy vpředu s kotoučem o rozměru 330×32 mm se čtyřpístkovými brzdiči Brembo, vzadu pak 282×12 mm s původními sériovými třmeny. Podvozek je stavitelný od H&R.