MANHART_Performance_RQ_900-Audi_RS_Q8-tuning- (1)

Mohlo by se zdát, že 600 koní, se kterými si můžete koupit sériové Audi RS Q8, je dostatečné, ale není tomu tak. V Manhart Performance si myslí něco jiného, takže představili projekt Manhart RQ 900, kterým je upravené Audi RS Q8 s výkonem přes 900 koní.

Vůbec poprvé jsme se o Manhart RQ 900 dozvěděli v renderu už před více než rokem, ale teď tady auto stojí a Manhart Performance nabízí úpravu i dalším zákazníkům. Ovšem vznikne jen limitovaný počet aut.

Přečtěte si také:  Mansory upravil Audi RS Q8. Vsadil na decentní notu a povedlo se

Standardně pohání Audi RS Q8 vidlicový osmiválec s objemem rovných čtyř litrů, jehož výkon je i díky dvojici turbodmychadel 441 kW/600 koní a točivý moment vrcholí 800 Nm. Ovšem Manhart Performance se po poměrně razantní úpravě dostal až na 675 kW/918 koní a 1180 Nm!

Úprava zahrnuje například vyměněné sání za karbonové sání Eventuri, jiný a větší mezichladič vzduchu, nová jsou obě turbodmychadla včetně kompletního výfuku od downpipe, přes sportovní katalyzátory (bohužel nemají schválení TÜV), až po koncovky výfuku. Samozřejmostí byla úprava software motoru, ale i převodovky.

Jak se zlepšila dynamika, Manhart Performance neprozradili, ale jisté je, že pružnost bude dechberoucí, vždyť původní výkon je dvoutřetinový… V sérii Audi RS Q8 z 0 na stovku sprintuje za 3,8 sekundy a maximální rychlost může být až 305 km/h.

Přečtěte si také:  ABT si dal parádní dárek k 125. výročí. Představil limitovanou a zatraceně ostrou edici Audi RS Q8

To je technika, ale Manhart Performance upravili i design, ačkoliv velmi střídmě. Základem je černý lak karoserie, doplněný o typickou grafiku německého úpravce. Nové jsou ale třeba širší nástavce blatníků, spoiler pod přední nárazník, nástavce prahů, spoilery na záď a i výraznější difuzor. Vše samozřejmě z karbonu.

Vyměněna byla i kola. Původní disky uvolnily místo novým, větším 24″ kolům s černým matným lakem a zlatým límečkem. Jde o disky Manhart “Classic line”, obouvající pneumatiky 295/30 ZR24 vpředu a 355/25 ZR24 vzadu. Kola perfektně lícují s blatníky i díky snížení vzduchového odpružení o 30 až 40 mm. Pokud budete chtít, tuner vám vymění i brzdy, tedy pokud byste nebyli spokojení s karbon-keramickými brzdy Audi Sport.

Přečtěte si také:  Tohle Audi RS Q8 má stejný výkon jako Bugatti Veyron. Jeho motor produkuje více než 1000 koní

A cena? Na úpravu motoru budete potřebovat 22 500 eur (cca 580 tisíc korun), na vnější bodykit 24 900 eur (něco přes 642 tisíc korun), za polepy dáte 839,50 eur (cca 21 700 korun), 9 900 eur (v přepočtu 255 tisíc korun) za 24″ kola, 832 eur (cca 21 a půl tisíce korun) za snížení podvozku, 8 438 eur (přibližně 2018 tisíc korun) za kompletní výfuk a 29 900 eur za úpravu interiéru (asi 771 tisíc korun). Pokud byste to sečetli, pak si kromě ceny za Audi RS Q8 musíte připravit 67 409,25eur, což je více než jeden a tři čtvrtě milionu korun. Mimochodem, to je cena bez daně..

Přidat komentář