2020-audi-rs-q8-wheelsandmore-tuning- (1)

1000 koní už je vážně hodně. Ze sériových aut byste je napočítali na prstech jedné ruky, ale aut s upravenými motory, která takového výkonu dosahují, je poměrně hodně. Teď se po jejich boku postavilo i toto výrazně zelené Audi RS Q8.

Přečtěte si také:  Audi svolává do servisů Q7. Mohou začít hořet

Už v sérii jde o výkonné auto, vždyť řidič svou pravou nohou ovládá 441 kW/600 koní a točivý moment 800 Nm, které produkuje vidlicový osmiválec 4.0 TFSI s přeplňováním dvěma turbodmychadly. Zrychlení z 0 na 100 km/h je působivých 3,8 sekundy, na dvoustovku zrychlí za 13,7 sekundy a maximální rychlost je standardně omezena na 250 km/h, za příplatek je ale možné ji zvýšit až na 305 km/h.

Pokud vám to nestačí, můžete vyrazit například do Wheelsandmore, kde vám výkon skoro jednou tolik navýší. Úpravy jsou odstupňované a ta nejvýraznější (Stage 5) vás vyjde na nezanedbatelných 41 933 eur, což je po přepočtení více než 1,1 milionu korun. Za to ale zvýšení výkonu na brutálních 743 kW/1010 koní a točivý moment vzroste na 1250 Nm. Seznam úprav je opravdu dlouhý a zahrnuje i výraznější změny vnitřností motoru, kompletního výfuku, turbodmychadla a podobně.

Manhart upravil už tak výkonné Audi RS Q8. Nově nabídne 900 koní a více než 1000 Nm

Pokud nepotřebujete tak brutální výkon anebo nechcete utrácet tolik peněz, můžete si vybrat i nižší úpravy:

  • Stage 4 vás vyjde na 33 529 eur (bez pár drobných 900 tisíc korun) a dostanete za to 771 kW/965 koní a 1250 Nm
  • Stage 3 vás vyjde na 12 521 eur (přibližně 330 tisíc korun) a dostanete za to 533 kW/725 koní a 930 Nm
  • Stage 2 vás vyjde na 7688 eur (asi 205 tisíc korun) a dostanete za to také 533 kW/725 koní a 930 Nm
  • Stage 1 vás vyjde na 2100 eur (56 tisíc korun) a dostanete za to 522 kW/710 koní a 920 Nm

Nemusí zůstat pouze u motoru, ale u Wheelsandmore vám upraví i zbytek auta. za 1680 eur (necelých 45 tisíc korun) můžete mít systém LowMaXX, který upraví vzduchové odpružení – výšku, funkčnost i tuhost. Navíc se dá ovládat přes aplikaci ve vašem chytrém telefonu.

Přečtěte si také:  Šlape géčku na paty... Tenhle upravený Mercedes-Benz Vito 4×4 má i tři uzávěrky diferenciálu

S tím souvisí i nová kola. Na tomto zeleném kousku jsou obrovské disky. Jejich rozměry jsou 10.5×24 palců vpředu a 12.5×24 palců vzadu a obouvají pneumatiky 295/30 R24, respektive 355/25 R24.