Jak už jistě dobře víte, už za pár týdnů bude zahájena velká a nutná rekonstrukce Barrandovského mostu. Na most se několik desítek let nesáhlo a bohužel podle toho také vypadá. Vzhledem k tomu, že jde o páteřní pražskou trasu, jsou na pořadu dne obavy o to, jak to bude vypadat s dopravou po jeho uzavření. Jsou oprávněné, ale Technická správa komunikací hl. m. Prahy (TSK) společně s pražským magistrátem tvrdí, že udělali maximum pro to, aby těch pár let rekonstrukce řidiči přežili.
Veškeré práce by měly začít v květnu 2022. Denně po mostě projede na 144 tisíc vozidel, a tak se dají očekávat velké problémy. Magistrát si je ale prý vědom, že dopravní omezení spojená s takto rozsáhlým stavebním zásahem, musí být připravena velmi pečlivě s cílem, aby se rekonstrukce mostu co nejméně dotkla plynulosti dopravy na zbylé komunikační síti.
„Součástí příprav na tuto zásadní opravu nebylo jen tři roky projektování, diagnostika nebo výběr zhotovitele, kterého jsme poprvé v historii TSK soutěžili tak, že délka prací měla stejnou váhu jako cena. Předcházely tomu i rozsáhlé opravy na hlavních tazích Prahy probíhající v minulých letech – opravená Jižní spojka, Modřanská, Wilsonova nebo Štěrboholská radiála. Zároveň během první etapy rekonstrukce v letošním roce se nebude dít nic na objízdných trasách. Udělali jsme vše pro to, aby Praha byla připravená na rekonstrukci století. Je nevyhnutelná. Do mostu roky teče a předpjatá lana, která ho drží pohromadě, někde vůbec neplní svou funkci. Situace je vážná,“ řekl Adam Scheinherr, náměstek primátora pro oblast dopravy.
Jednotlivé etapy rekonstrukce
Vše začne v květnu letošního roku. V rámci první části oprav, která potrvá 110 dnů, se bude pracovat na jižní polovině jižního mostu, práce na rampě strakonické, spodní části rampy barrandovské a na spodní části mostů přes Vltavu nad ulicí Strakonická. Je potřeba počítat s uzavírkou rampy ze Strakonické směrem na most. A uzavřena bude i jižní polovina mostu směrem na Jižní spojku. Směr ze Smíchova na Jižní spojku bude převeden do protisměru.
V roce 2023 bude spuštěna druhá etapa, která provoz omezí na 92 dnů. V tu dobu budou provedeny práce na severní polovině jižního mostu, práce na horní části rampy barrandovské a také na spodní části jižního mostu přes Vltavu.
V roce 2024 se na mostě bude pracovat také 92 dnů, přičemž především na severní polovině severního mostu, dále práce na spodní části mostů přes Vltavu nad ulicí Modřanská.
V roce 2025, kdy budou práce na mostě končit, je v plánu 82 pracovních dnů, kdy se bude pracovat na jižní polovině severního mostu a na spodní části severního mostu přes Vltavu.