Magazín

usekove_mereni_rychlosti-radar-kamery

Máme seznam radarů v Praze i v Česku. Některé umí kontrolovat jízdu na červenou, ale i motorkáře

Je bez debat, že by všichni řidiči měli jezdit jen podle předpisů. Tím by vlastně zcela eliminovali potřebu radarů na silnicích. Jenomže všichni jsme jen lidé a ti chybují. A proto jsou radary v Česku potřebné. A je jich opravdu hodně, jak v Praze, tak v celém Česku. Praha je radarů plná Seznam radarů v Praze pravidelně vydává […]

Máme seznam radarů v Praze i v Česku. Některé umí kontrolovat jízdu na červenou, ale i motorkáře Přečíst celý článek...

Sloupky na chodníkách nejsou určeny na ochranu chodců před řidiči. Spíše brání špatnému parkování

Na řadě ulic najdeme na chodníkách buď červeno bílé zábradlí nebo sloupky propojené třeba řetězem. Řada lidí se domnívá, že jsou na svých místech kvůli ochraně chodců před auty. Tak to ale není. Auto ani zábradlí ale ani sloupky nezastaví. Je to paradoxní, ale podle náměstka primátora pro dopravu Zdeňka Hřiba mohou mít řidiči tendence

Sloupky na chodníkách nejsou určeny na ochranu chodců před řidiči. Spíše brání špatnému parkování Přečíst celý článek...

policie-ilustracni

Jak to bude s bodovým systémem od roku 2024? Bude přísnější a za některé pokuty si připlatíme

Od nového roku začne platit novela bodového systému, která přinese opravdu hodně změn. Zvykat si budeme jak na 17leté řidiče, tak také hlavně na sankce za nejzávažnější přestupky. Novinkou bude rozdělení přestupků na tři bodové sazby, a to podle jejich závažnosti. Oproti současným pěti bodovým sazbám tak řidiči za své přestupky mohou očekávat dva, čtyři

Jak to bude s bodovým systémem od roku 2024? Bude přísnější a za některé pokuty si připlatíme Přečíst celý článek...

Odtahy-zima-audi-v-prikop-nehoda

Odtahovka není levná záležitost. Základ je mít dobré pojištění s dostatečnými limity

Potřeba odtahovky může přijít kdykoliv. Ať už je to po nehodě nebo jen z důvodu poruchy, řadu motoristů jistě napadne, proč jsou tyto služby tak drahé. Pokud jste dostatečně a správně pojištění, nemusí se vás konečná cena za odtah nijak dotknout. Problém ale nastává, když pojištěni nejste nebo třeba máte příliš nízké limity pojištění. Pak musí

Odtahovka není levná záležitost. Základ je mít dobré pojištění s dostatečnými limity Přečíst celý článek...

Skoda-SUPERB_LK_predni-svetla

Světlomety jsou základem bezpečné jízdy. Řidiči často zapomínají na pravidelné kontroly a správné seřízení

Každý řidič je používá jako nedílnou součást jízdy automobilem, přesto mnohdy nedostávají takovou pozornost a péči, jakou by si zasloužila. Řeč je o světlometech, které jsou základním prvkem bezpečného cestování. Víte, jak světlomety správně používat a kdy je na čase nechat je seřídit. Denní svícení, dálková světla, mlhovky. S blížící se zimou a kratšími dny přichází

Světlomety jsou základem bezpečné jízdy. Řidiči často zapomínají na pravidelné kontroly a správné seřízení Přečíst celý článek...

hrbitov-dusicky

Nadcházející památka zesnulých prověří trpělivost a slušnost. Na silnice se vydají sváteční šoféři

Už ve čtvrtek uctíme památku našich blízkých zesnulých. A to znamená nejen zkoušku trpělivosti a ohleduplnosti pro všechny řidiče, ale také připomínku toho, že není radno v autě nechávat své osobní věci. Dušičky letos připadají na čtvrtek, ale nejvíce lidí se na silnice a ke hřbitovům vydá nejspíš v pátek dopoledne a o víkendu. Je potřeba si

Nadcházející památka zesnulých prověří trpělivost a slušnost. Na silnice se vydají sváteční šoféři Přečíst celý článek...

policie-kamion-kontrola

Řidiči kamionů nemají kde odstavit auta na povinnou pauzu. Riskují pokuty

Řidiči nákladních aut v Česku každodenně zápolí s hledáním parkovacích míst na hlavních tazích. Podle odhadů chybí kolem českých dálnic až dva tisíce míst, kde mohou strávit povinnou přestávku. Výstavba nových parkovišť přitom postupuje pomalu. Česko však není jediné, jejich nedostatek trápí celou Evropu. Řidiči nákladních aut mají povinnost po 4 a půl hodině jízdy na 45 minut

Řidiči kamionů nemají kde odstavit auta na povinnou pauzu. Riskují pokuty Přečíst celý článek...

Správná hloubka dezénu pneumatik je důležitá. Pomůže s brzděním i jistotou jízdy

Pravidelně se s koncem října začne snad všude omílat téma zimních pneumatik. Ano, za určitých okolností jsou od listopadu povinné, to už je jasné. Málokdo ale řeší to, jestli ty zimní pneumatiky za něco stojí, ideálně, jestli mají správný dezén. Ten je totiž opravdu hodně důležitý. Můžete totiž jet jakkoliv bezpečně a předvídat, ale pokud

Správná hloubka dezénu pneumatik je důležitá. Pomůže s brzděním i jistotou jízdy Přečíst celý článek...

test-2019-dacia-dokker-stepway-16-sce- (19)

Ojeté vozy se v České republice prodají obvykle během 3 až 9 týdnů. Nejrychleji se prodá Dacia Dokker

Na inzertních portálech v České republice se denně objeví tisíce ojetých vozů od malých hatchbacků až po velká SUV. I ty nejméně obvyklé modely si nakonec najdou svého nového majitele, ale průměrná doba potřebná k prodeji vozidla se liší. Jaká auta se prodávají nejkratší a jaká naopak nejdelší dobu? Průzkum společnosti carVertical, která se zabývá

Ojeté vozy se v České republice prodají obvykle během 3 až 9 týdnů. Nejrychleji se prodá Dacia Dokker Přečíst celý článek...

pluh-zima-sypac

Silničáři mají na letošní zimu připraveno 213 sypačů a 672 řidičů. Na úklid vybraných silnic mají jen 30 minut

Ačkoliv se na to počasí nijak zvlášť netváří, zima opravdu pomalu klepe na dveře. Se začátkem listopadu začne režim zimní údržby na dálnicích a silnicích I. třídy. O to, aby řidiči dojeli bezpečně do svého cíle se budou starat stovky zaměstnanců Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD). A ti se rozhodně nudit nebudou, protože budou mít

Silničáři mají na letošní zimu připraveno 213 sypačů a 672 řidičů. Na úklid vybraných silnic mají jen 30 minut Přečíst celý článek...

Lamborghini Huracan Sterrato

Lamborghini s elektrifikací sice počítá, ale rádo by nejdříve vyzkoušelo syntetická paliva

Říká se, že tonoucí se stébla chytá. A minimálně supersportovní automobilky jsou bohužel s nastupující povinnou elektromobilitou právě v roli tonoucích. A tím stéblem jsou syntetická paliva. Některé značky se významně podílí na jejich vývoji, další by je rády používaly, vše to má ale řadu háčků, které v rozhovoru pro Autocar zmínil generální ředitel Lamborghini Stephan Winkelmann. Nutno

Lamborghini s elektrifikací sice počítá, ale rádo by nejdříve vyzkoušelo syntetická paliva Přečíst celý článek...

Přejít nahoru