Každé léto řeší tisíce lidí jednu starou známou otázku „kam s ním“. Spousta lidí totiž vyráží na dovolené autem, a tak se snaží ze svých kufrů v autech udělat kouzelné místo, kam se vejde každá dětská hračka, nafukovací člun, tuny oblečení a dalších nezbytností. Je jasné, že pak řada z těchto cestovatelů řeší, jestli brát rezervu nebo raději jen opravnou lepicí sadu. Ta sice zabere málo místa, prakticky se dá v autě schovat skoro kamkoliv, ale bohužel neumí zázraky na počkání a rozhodně nezvládne opravit úplně vše.
Raději berte oboje
My víme, že prostor v kufru je v případě dovolené vyvažován cenou zlata, ale naší radou je, abyste vzali jak opravnou sadu, tak rezervu. Ušetří vám to případně spoustu času a nervů. A to jak vašich, tak rozčílené manželky a smutných dětí. Záleží totiž na tom, jaký problém s pneumatikou máte.
Pokud vám z ničeho nic systém auta začne hlásit pokles tlaku a při kontrole v pneumatice nenajdete žádnou velkou díru, je dost pravděpodobné, že jste najeli například na nějaký hřebík. Je ale nutné co nejdříve zastavit, nejprve pneumatiku zkusit dofouknout a zkusit ještě nějaký ten kilometr ujet. Pokud se únik bude opakovat, je to jasné. V tomto případě je vhodné použít lepicí sadu, která se do pneumatiky hustí přes ventilek. Na každé sadě je detailní, ale jednoduše napsaný návod na použití, který je nutné dodržet. Pamatujte ale, že lepicí sadu není možné použít už na tzv. „rozválenou pneumatiku“.
Kontrola tlaku v pneumatikách je důležitá. Lepší je vyšší tlak než nižší
Chvíle pro rezervu nastává v momentě, kdy vám pneumatika během jízdy zcela praskne, nejčastěji se tak děje na její bočnici. Velké praskliny nebo boční proříznutí už není možné vyřešit opravnou sadou a je tedy potřeba rezerva.
Tu pak před cestou doporučujeme důkladně zkontrolovat, případně dofouknout. Není nic horšího než to, že ji zrovna potřebujete a zjistíte, že je prázdná. V případě použití opravné sady pak upozorňujeme, že speciální mléko, které zalepí díru, ztuhne i ve ventilku a v pneumatice zůstane. A je pak dobré o jeho přítomnosti informovat pneuservis. Zouvání takto zalepené pneumatiky má totiž pro ně jiná pravidla než pneumatiky čisté.