Ve světě Ferrari je velmi snadné najít nějaké legendární auto. Řada z nich se sice už nevyrábí, ale to neznamená, že nestojí majlant a že je nemůžeme potkat na silnici. A proto potřebují i pořádné obutí. Toho si je vědoma jak sama automobilka, tak také italský výrobce pneumatik Pirelli. Společně proto už řadu let pracují na tom, aby si majitelé mohli i na auta, která už dávno nesjíždějí z výrobních linek, koupit nové pneumatiky.
Aktuálně dostalo nové obutí Ferrari 288 GTO, tedy legenda, kterou Ferrari vyrábělo mezi lety 1984 a 1987. A protože tedy letos slaví kulaté čtyřicáté narozeniny, může každý zbývající kousek z celkem 272 vyrobených aut obout úplně nové pneumatiky Pirelli Cinturato P7. Ty spadají do rodiny pneumatik Pirelli Collezione, tedy programu, který obouvá klasická auta od Ferrari. Dříve už nové obutí dostaly třeba modely F40 nebo F50.
V rámci oslav 40. výročí a představení nové sady pneumatik vzalo Ferrari majitele modelů 288 GTO na výlet do Dolomit a Maranella a společně s Pirelli připomnělo, že stejně jako 288 GTO, je i Cinturato P7 vlastně klasika. Jde totiž o pneumatiku, která byla původně vyvinutá už v roce 1974 pro rallye závody, ale v roce 1976 byla přepracována pro silniční použití. Tehdy šlo o vůbec první nízkoprofilovou pneumatiku značky, byť dnes je podobný typ standardem.
Pro Ferrari 288 GTO je vyráběna v tradičním rozměru 225/50 R16 vpředu a 265/50 R16 vzadu. Tím kombinuje klasický design s moderními materiály, technologiemi výroby a skvělou přilnavostí. Emanuelle Vanzetti, inženýr odpovědný za program Pirelli Collezione o nových pneumatikách řekl: „Nové pneumatiky stoprocentně respektují původní vzhled, ale zároveň kladou důraz na požadovanou ovladatelnost auta i jeho jízdní vlastnosti.“