Ford Capri | 2024

Legendární jméno je zpět. Nový Ford Capri se představuje

Autor: Radim Plachý - Zdroj a foto: Ford - 10. 7. 2024


Ford dnes představil nový model. Stejně jako Puma nese i on známé označení. Přivítejte Ford Capri, nový elektromobil, který se postaví nad Explorer, a přijíždí s velmi podobnou technikou.

Ford Capri stojí podobně jako Explorer na platformě MEB koncernu Volkswagen, takže jde o další spolupráci (spolupracují i na poli užitkových automobilů) obou automobilek. Zatímco Explorer je ekvivalentem Volkswagenu ID.4, tak Capri je ID.5.

„Vrátit zpět tak uznávanou legendu, jakou je Ford Capri, je velká věc. Jsme nadšeni, že nové elektrické Capri je připraveno vnést do světa elektromobilů trochu odvahy a představit ducha kultovní klasiky celé nové generaci řidičů,“ komentuje příchod nového modelu Jon Williams, generální ředitel divize Ford Blue pro Evropu.

Dojezd i přes šest set kilometrů

Půjde primárně o zadokolku, ale za příplatek to může být i čtyřkolka. Základem nabídky bude verze s jedním elektromotorem s výkonem 210 kW/286 koní a s 545 Nm, který bude mít 77kWh (využitelná kapacita) baterii a dojezd šest stovek kilometrů. Za příplatek bude čtyřkolka s dvěma elektromotory a celkovým výkonem 250 kW/340 koní a točivým momentem 134 Nm na přední nápravě a stejných 545 Nm jako zadokolka na zadní nápravě. Ta bude mít baterii s kapacitou 79 kWh (využitelná).

Obě verze podporují rychlonabíjení. Zadokolka bude umět v ideálních podmínkách maximálně 135 kW, čtyřkolka ještě o 50 kW víc, celkem tedy až 185 kW. Standardní nabíjení střídavým proudem zvládnou obě verze 11 kW. Nabití z 10 na 80 % zabere podle Fordu 28 minut u zadokolky a 26 minut u čtyřkolky. A dojezd? Zadokolka ve verzi Capri ujede 627 kilometrů, lépe vybavená verze Capri Premium „jen“ 598 km, u čtyřkolky je to 592 km, respektive 560 km.

Obě verze mají také docela slušné dynamické hodnoty. Zadokolka zvládne zrychlit z místa na stovku za 6,4 sekundy, čtyřkolka je o více než sekundu rychlejší. Se sprintem 0-100 km/h si totiž poradí za 5,3 sekundy. Maximální rychlost je vždy omezena na 180 km/h.

Svébytný design

Že jde o příbuzného elektromobilů koncernu Volkswagen prakticky nepoznáte. Ford dal autu osobitý design a bude jej vyrábět ve vlastní továrně v německém Kolíně nad Rýnem. Základní výbava bude obouvat standardně 19 “ kola, verze Premium bude mít dvacítky, případně na přání 21″.

„Ne každý den se vám naskytne příležitost znovu vytvořit design ikony. Chtěli jsme to kouzlo přenést také do nové generace,“ říká o novém Capri Thomas Morel, který má ve Fordu na starosti designu exteriéru. Nový Ford Capri měří na délku 4634 mm, široký je 1872 mm bez zrcátek (2063 mm se zrcátky) a na výšku naměříme 1626 mm. Rozvor náprav je 2767 mm. Jak známe Volkswagen ID.5, ta uvnitř by mělo být pro posádku spousta místa, stejně jako pro zavazadla (572 litrů po opěradla, resp. 567 litrů u výbavy Premium). Díky pátým dveřím do něj navíc bude dobrý přístup.

V interiéru se oproti Exploreru nic zásadního nezměnilo. Nechybí ani tajná schránka pod centrálním displejem. „Myslím, že uvnitř je to přesně tak, jak by si řidič původního Capri představoval budoucnost,“ dodal Amko Leenarts, šéf designu.

Štítky: , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru