Už když korejská značky Hyundai oznámila, že elektrický Ioniq 5 dostane ostrou verzi N, vyvolalo to velké diskuze. Jedni se nemohli dočkat, další ale tvrdili, že takové auto nedává smysl, nebude fungovat a bude vlastně tak nějak k ničemu. Zdá se, že ta druhá skupina se hodně spletla. Jakkoliv je to opravdu velké a poměrně těžké auto, tu hmotnost maskuje, umí s ní pracovat, a navíc prostě funguje. Potvrdil to ten nejpovolanější, tedy legendární japonský drfiter Keiichi Tsuchiya.
Hyundai Ioniq 5 N je elektromobil, který je naladěn na 650 koní a elektromotor při zapnutém režimu N Grin Boost dosahuje až 21 000 otáček za minutu. K tomu ale má hmotnost více než 2 tuny. Přesto všechno jej automobilka naladila tak, že se dá považovat za velmi zábavou a schopnou hračku.
Když Keiichi Tsuchiya do auta sedal, neskrýval jisté obavy. Dokonce přiznal, že měl jen velmi malá očekávání. Jedním z důvodů byl i fakt, že nezná žádná opravdu zábavná korejská auta. Ta prostě v Japonsku nejezdí. Navíc přiznal, že je to poprvé, kdy driftuje s elektrickým autem a zdůraznil obavy z vyšší hmotnosti.
Ale když dojel, všechny obavy byly rozprášeny. Jen z jeho rozesmátých očí je jasné, že se královsky bavil. „Nejpřekvapivější byla agilita, která je u auta vážícího 2200 kilogramů takřka nemyslitelná. Při jízdě bych býval řekl, že má maximálně 1800 nebo 1900 kilogramů, ale když jsem se vrátil do depa, ta skutečná hmotnost mě opravdu překvapila,“ řekl Tsuchiya.
A dodal, že jízda byla velmi zábavná a že zadní část auta se umí hezky rozpohybovat. No, v jeho rukách tušíme, že by se rozdriftovalo asi jakékoliv auto. Jezdec ale nezapomněl zdůraznit, jak překvapený byl, že Korejci dělají i zábavná auta.