Minulý týden Lamborghini uveřejnilo video se záznamem rekordní jízdy, která s modelem Huracán Performante katapultovala mezi absolutní elitu. To když zajelo nejrychlejší čas na okruhu Nurburgring a o nějakých 5 sekund pokořilo do té doby úřadující Porsche 918 Spyder.
Jenomže tahle jízda vyvolala řadu pochybností. Pět sekund je hodně, záznam videa je, řekněme, diskutabilní a ani vyjádření zástupců automobilky není kdo ví jak logické. Konkrétně šéf automobilky Stefano Domenicali se rozhodl ke všemu vyjádřit. A udělal to na právě probíhajícím autosalonu v Ženevě, kde se ho přítomní novináři neptali tolik na novinky jako spíš na možnou fabulaci s novým rekordem.
Bylo jasné, že Lamborghini si bude stát za svým, ale že to bude tak nepřesvědčivě, to asi nikdo nečekal. Stefano Domenicali na otázky ohledně opravdu rychlého času na Nurburgringu odpověděl ve smyslu, že podle všech počítačových simulací to vypadalo, že to auto zvládne ještě rychleji. A sám byl prý překvapen z výsledného času, nicméně ne moc pozitivně. Navíc prý u Huracánu Performante vyladili aktivní aerodynamiku takřka k dokonalosti a právě Nurburgring je prý ideální tratí pro takto technologicky vyspělé auto. Přiznal ale, že ví o konkurentech, kteří jsou na rovinkách mnohem rychlejší. Jejich novinka prý ale nemá konkurenci v zatáčkách.
Když se ale Stefana ptali na detaily z jízdy, byl jen schopen odkázat na své kolegy. Ti prý mají veškeré podrobnosti o rekordní jízdě a navíc byli u všeho přítomni a on nemá důvod jim nevěřit anebo je dokonce podezírat z podvodu. Podle něj je konkurence i veřejnost nervózní z toho, že Lamborghini objevilo technologie, které zatím nikdo neznal.
Na nátlak novinářů ukázali zástupci automobilky nakonec grafy a data z Racelogicu, která rekordní jízdu podrobně dokumentují. Ale právě jeden z grafů podráží židličku pod rekordem Lamborghini ještě o fous víc než zvláštní vytáčky zástupců značky. Automobilka se totiž pochlubila časem 6 minut 52,01 sekundy. A za tímto si tvrdě stojí. Jenomže graf ukazuje číslo 6 minut a 52,1 sekundy. Možná na první pohled maličkost, možná něčí přehlédnutí, ale otázkou je, jestli takových přehlédnutí nebylo nakonec opravdu víc. A také jestli tedy Lamborghini vyvinulo něco vskutku jedinečného, co tu ještě nebylo.
Mimochodem, zajímavé je, že Lamborghini dojelo do cíle s pneumatikami tak nějak ještě použitelnými. Při rychlostech, kterých dokazoval minulý král Nurburgringu, tedy Porsche 918 Spyder, ale měli řidiči co dělat, aby na zbytcích pneumatik vůbec dojel. Okruh totiž gumy doslova požírá a ani jeden z jezdců je opravdu nešetřil. Jsme zvědaví, jak tohle celé dopadne. Určitě se najde dost těch, kteří budou do celé kauzy nadále „šťourat“ a věříme, že Lamborghini nebude dělat mrtvého brouka.