Lamborghini Huracán LP 620-2 Super Trofeo již brzy na okruhu

Autor: Jan Karlík - 18. 8. 2014


Již zde jsme vás informovali o příchodu okruhové verze nového babylamba, nyní po představení na Pebble Beach vám můžeme konečně prozradit více. Nejmladší býk ze závodní stáje se oficiálně jmenuje LP 620–2. Má tedy pohon pouze zadní nápravy a výkon 456 kW/620 koní, o deset koní víc než sériová verze. Srdcem zůstává uprostřed uložený atmosférický vidlicový desetiválec o objemu 5,2 l s přímým vstřikem. Může se vám zdát, že výkon nijak rapidně nestoupl, nicméně do trojčlenky zařaďte ještě o 152 kg nižší hmostnost a hned je výsledek zajímavější, výsledná hmotnost je pouhých 1270 kg!

Na jeho vývoji mimochodem spolupracovali inženýři od Dallary, kterým se podařilo díky použití hliníku a karbonu na podvozkové části ubrat ty nejdůežitější kila. Šéf firmy Gianpaolo Dallara, který na vývoj dohlížel, u Automobili Lamborghini mimochodem pracoval v jeho začátcích před půlstoletím a podílel se na vývoji legendárního supersportu Miura.

Pohon zadních kol je velká změna, dosud se jednalo o Gallarda LP 570–4, kde jak už název napovídá, byla poháněna všechna čtyři kola. Zajímavostí je, že i tyto stroje budou stát bok po boku nových hurakánů. Specifikace nového vozu však odpovídá kategorii GT3 a tam jsou dle regulí jaksi auta s pohonem všech kol postavena mimo zákon. Pryč jsou agresivní, ale uhlazené tvary, závodní speciál má úplně jinou příď s lízátkem a dalšími nastavitelnými aerodynamickými plochami po stranách nárazníku, díry v přední kapotě, nástavce prahů, hrdla nádrže hned za dveřmi a jiné vstupy vzduchu na bocích.

Vzadu na to vše dohlíží mohutné pevné křídlo, se kterým se dá hýbat v celkem deseti polohách podle charakteru okruhu. Dvojitá koncovka výfuku je umístěna centrálně hned pod větrací mřížkou, zaujmout musela toto místo na úkor obřího, ale dokonale funkčního difuzoru.

Takto upravené stroje by měly nastoupit vedle starších Gallard příští sezónu.


TIP: Spočítejte si nejvýhodnější autopojištění

Kalkulačka: povinné ručení a havarijní pojištění


Štítky: , , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru