stk-rz-bmw

Kontroly na STK by se měly změnit. Zaměřit se mají více na elektroniku a třeba i na tloušťku plechů

Autor: Radim Plachý - Zdroj: cnn.iprima.cz - Foto: Pavel Srp - 3. 5. 2022


Technickými kontrolami musí v České republice procházet každý dopravní prostředek, který je provozován po veřejných komunikacích. Jejich předpisy jsou staré mnohdy desítky let a příliš se nezměnily. Drobná změna by se ale teď měla chystat.

Když dnes přijedete s autem na STK, kontroluje se hlavně mechanický stav auta a evidenční údaje – jestli sedí číslo karoserie, typ motoru, kola a pneumatiky a podobně. Před několika lety přišla novinka, kdy se nová auta načítají diagnostickými přístroji, aby se zjistily chyby v jejich řídících jednotkách.

Brzy by se ale na STK mohly kontrolovat i další části aut. Technicky by se totiž při technických kontrolách měli zaměřit také na samotnou elektroniku auta i jeho bezpečnostní systémy (zejména aktivní jízdní asistenty a jejich funkčnost) a prý by se mohly začít měřit i plechy karoserie, respektive jejich tloušťka. Návrh otevřel i myšlenku o tom, že by návštěva STK nemusela být jen podle času, ale i podle najetých kilometrů.

Rez začíná být opět problém. STK odhaluje korozi na čím dál více moderních autech

Řešily se ale i novinky, které by měly čekat stanice technických kontrol při prohlídkách hybridních a čistě elektrických automobilů – zejména stav jejich baterie a pohonné elektrické soustavy.

Výše zmíněné novinky ovšem nejsou českým výmyslem, ale je to nápad Evropské unie, které padl na mezinárodní konferenci European PTI Workshop 2022, která se uskutečnila před nedávnem v Bratislavě. Tady se potkali zástupci centrálních orgánů EU, Evropské hospodářské komise OSN, ministerstev dopravy, státních dopravních úřadů a technických služeb evropských států.

Štítky: , , , ,

3 názory na “Kontroly na STK by se měly změnit. Zaměřit se mají více na elektroniku a třeba i na tloušťku plechů”

  1. pavel malina

    to, že dochází k těmto nesmyslným směrnicím na které doplácejí slušní majitele a řidiči motorových vozidel , kdy jim život zprotivují soustavně tito BUDITELE a RÁDOBY RENOVÁTORY předpisů o provozu mot. vozidel u nás je to, že ne nejvyšších místech kde se má o tom rozhodovat jsou lidé co si o sobě asi myslí, že oni tomu nejvíce rozumí a nikdo jiný proto nemá do toho mluvit.Já jako 81 letý důchodce bývalý zkušební komisař a technik DI a absolvent automobilové průmyslovky mám ktomu určitě více co říci než ti samozvaní odborníci s nekřestanskými platy na ministerstvu dopravy.Už jdsem se před krátkou dobou k tomu problému vyjadřoval, že zavádět další zpřísnováním zkoušek mot. vozidel na STK / jako měření tloštky plechu a jiné blbosti / jsou bláboly, nebot k vážným dopravním nehodám nikdy nedocházelo z tohoto tituliu a nebude ani dnes, kdy auta jsou pozinkována a z lepších materiálu.Na tehdejší můj komentář se mi ozval pracovník z tohoto ministerstva s tím, že se o podobným opatřeních neuvazžuje. No a je to zde opět na scéně, kdy neodborníci nás budou šikanovat. Doporučuji ministerstvu dopravy vyčistit tento úřad a dát tam možnost jiným a odborným lidem. A dále bych doporučil naši vládě se více zajímat a to, aby se zločincům a podobným odsouzeným individuúm nevylepšovali jim pobyt v nápravným zařízením / nové televizní přijímače, internet. počítače, nábytek a pod/, nebot za krátkou dobu se budou mít líp, než my důchodci co jsme řádně pracovali a nekradli a nepřepadávali. Malina Pavel f místek.

  2. Josef Černý

    Buzerace EU již dosahuje zcela nepřijatelné výše. Jak dlouho si to ještě necháme líbit?
    H N U S !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru