Co se vám vybaví, když se řekne super auto a Audi? Většině nejspíš modely TT a R8. Jak ale magazínu Top Gear prozradila Hildegard Wortmann, šéfka globálního prodeje a marketingu značky Audi, je dost možné, že do budoucna už v portfoliu německé značky nebude mít ani jeden své místo.
Začneme u Audi R8, o kterém Hildegard řekla: „Model R8 je ikonou naší značky. Nicméně ikony minulosti nutně nemusí být ikonami i budoucnosti. Nástupcem tohoto modelu by mohl možná být podobný vůz, jen osazený elektromotorem. Pořád to v každém případě musí být R8, ale vlastně úplně jiné.“
To naznačuje jediné. Pokud se u Audi o nástupci legendárního superauta mluví, pak pouze a jen v souvislosti s elektrickým pohonem. A dává to smysl. Audi už před časem potvrdila, že v následujících letech na trh uvede víc elektromobilů než spalovacích aut. Svým způsobem ji také nic jiného nezbývá, vždyť euro normy jsou stále přísnější, a pokud by nabídka spalovacích motorů byla vyšší, znamenalo by to pro značku obrovské pokuty, které by se jistě promítly do cen. Faktem ovšem zůstává, že žádná nová, byť elektrická, verze R8 není na další měsíce v plánu. Jestli se to změní tak ukáže až následující rok.
A co legendární Audi TT? To je vlastně totožný příběh, který, pokud bude napsán, bude jen jazykem elektrifikace. Nicméně zrovna u něj nejspíš visí dost velký otazník, pokud vůbec. Problém totiž není jen elektrifikace, ale také vkus zákazníků, kteří se ve velké míře přiklánějí hlavně k vozům typu SUV. To potvrdila i Hildegard Wortmann, která Top Gearu řekla: „TT je i dnes velmi emotivním modelem, nicméně svět se změnil a zákazníci už sportovní modely nevyhledávají.“
Nemusí to ale nutně znít jako konec sportovních aut u Audi. Jen prostě budou jiná. A jak už jsme před nedávnem v testu elektrického modelu Audi RS e-tron GT. Pokud budou všechna elektrická auta tak dobrá, jako RS e-tron GT, pak s tou elektromobilitou vlastně nemáme vůbec žádný problém.