2021-koncept-Volkswagen-ID_LIFE-1

Volkswagen urychluje strategií ACCELERATE svou elektrifikační ofenzivu, aby mohl trvale udržitelnou mobilitu zpřístupnit ještě většímu počtu lidí. Již v roce 2025, a tím o 2 roky dříve, než bylo původně plánováno, bude na trh v segmentu malých vozů uvedeno vozidlo z rodiny ID. Jeho základní cena bude přibližně 20 000 eur. Prvním výhledem na toto vozidlo je studie ID. LIFE, která byla představena na mezinárodním autosalonu IAA MOBILITY 2021 v Mnichově.

Vize malého elektromobilu do města staví do popředí člověka a společné zážitky. Studie proto kombinuje trvalou udržitelnost a digitalizaci s neobvykle flexibilním konceptem používání. ID. LIFE lze používat například jako promítací sál, hrací centrum nebo k odpočinku pod širým nebem.

Přečtěte si také:  Hyundai se stává partnerem Botanické zahrady hl. m. Prahy. Zapůjčí jí elektromobily IONIQ 5 a Kona Electric

„ID. LIFE je naší vizí městské elektromobility příští generace. Studie ukazuje první výhled na model ID. v segmentu malých vozů, který uvedeme na trh v roce 2025 v cenové třídě kolem 20 000 eur. Elektromobilitu tak zpřístupníme ještě většímu počtu lidí,“ říká Ralf Brandstätter, předseda představenstva značky Volkswagen. „ID. LIFE jsme důsledně přizpůsobili požadavkům mladé cílové skupiny. Jsme přesvědčeni o tom, že v budoucnosti bude automobil v ještě větší míře odrážet životní styl. Budoucím zákazníkům nepůjde jen o mobilitu, nýbrž mnohem více o to, co se svým vozem mohou zažít. ID. LIFE je naší odpovědí na tento požadavek.“

Minimalistický design. Design studie ID. LIFE je nápadný svým jasným minimalistickým pojetím a vysokou kvalitou. Designéři se zřekli ozdobných prvků a dalších doplňků na povrchu karoserie i komplexních kombinací materiálů. K puristickému vzhledu přispívají také horizontální předěly mezi karoserií, prosklenými plochami a střechou. Individualizovatelná a odnímatelná střecha z tkaniny se vzduchovými komorami umožňuje v ID. LIFE prožívat „open-air“ pocit z jízdy. Toto řešení navíc také snižuje hmotnost.

Elektromotor pohání přední kola. ID. LIFE vychází z menší, speciálně pro segment malých vozů vyvinuté varianty modulární platformy MEB pro elektromobily. Poprvé je tak vozidlo koncipované na základě platformy MEB vybaveno pohonem předních kol. ID. LIFE s elektromotorem o výkonu 172 kW/234 koní zrychlí z nuly na 100 km/h za 6,9 sekundy. Baterie s kapacitou 57 kWh umožňuje dojezd cca 400 kilometrů (WLTP).

2021-koncept-Volkswagen-ID_LIFE-2

„ID. LIFE je dalším důkazem jedinečné flexibility platformy MEB. Od malých vozů až po MPV jsou na této platformě realizovatelné všechny automobilové koncepty,“ říká Thomas Ulbrich, člen představenstva značky Volkswagen, odpovědný za vývoj.MEB je nejlépe rozšiřitelná elektromobilová platforma v automobilovém průmyslu. S využíváním potenciálu platformy MEB teprve začínáme. Výkon, kapacitu nabíjení a dojezd budeme dále zlepšovat softwarovými aktualizacemi a s každým novým modelem.“

Přečtěte si také:  Test elektromobilu Mercedes-Benz eVito Tourer (2021)

Přírodní a recyklované materiály. Trvale udržitelný charakter studie ID. LIFE je patrný především z výběru materiálů včetně laků. Čirému laku karoserie dodávají přirozenou barvu dřevěné třísky, biologický základ mají i tvrdicí přísady. Tkanina se vzduchovými komorami pro střechu a přední kryt je vyrobena 100% z recyklovaných lahví PET. V interiéru zaujme kombinace dřeva u rámečků na přístrojové desce a v prostoru zadních sedadel s materiálem Artvelours Eco pro čalounění sedadel a výplně dveří. Jako základní suroviny pro výrobu pneumatik studie ID. LIFE posloužily mimo jiné bio olej, přírodní kaučuk a rýžové plevy.

Multifunkční interiér. ID. LIFE je spolehlivým partnerem pro nejrůznější digitální zážitky. Interiér lze snadno proměnit například v kino nebo hrací místnost. Výbava zahrnuje hrací konzole a projektor. Jako obrazovka slouží promítací plátno, které se v případě potřeby vysune z přístrojové desky. Individuálně lze připojit i další zařízení, jejichž napájení zajistí zásuvka 230 V/16 A v interiéru. Koncept sedadel je extrémně flexibilní vzhledem k požadavku, aby byl vůz spolehlivým partnerem pro všechny životní situace. Přední řadu sedadel lze kompletně sklopit. Společně s rovněž sklopnými zadními sedadly je tak možné realizovat bezpočet variant od instalace sedadel jako v kině přes dvoumetrové lůžko až po nákladní variantu s maximálně využitelným zavazadlovým prostorem.

Inovativní koncept digitálního ovládání. Kamery a displej nahradily jak vnější, tak vnitřní zpětná zrcátka. Zásadní jízdní funkce se ovládají dotykovou plochou na šestiúhelníkovém volantu, který postrádá horní část věnce. Do ovládacího systému lze navíc integrovat chytrý telefon. Prostřednictvím vlastního zařízení, ať se jedná o chytrý telefon nebo tablet, může řidič ovládat například navigační systém. Hudbu, videa a hry, uložené v těchto zařízeních, lze snadno používat i ve studii ID. LIFE. K jejich zobrazování poslouží promítací plátno.

Přečtěte si také:  Legendární Audi quattro ožije v podobě elektrického sporťáku se třemi motory

Strategie ACCELERATE urychluje transformaci. Rozšíření rodiny ID. do segmentu malých vozů se cenami od 20 000 eur je dalším důležitým krokem ke kompletně elektrifikované mobilitě. Volkswagen hodlá do roku 2030 zvýšit podíl výhradně elektricky poháněných modelů na celkovém prodeji vozidel v Evropě nejméně na 70 procent a v Severní Americe a Číně nejméně na 50 procent.

Přidat komentář