Reklamní přetahování mezi automobilkami není nic nového. Obzvlášť „svatá německá trojice“ tedy BMW, Audi a Mercedes-Benz si ze sebe navzájem často utahuje. Někdy přímo v rámci reklam, jindy třeba na sociálních sítích. Tyto přestřelky jsou vždy vtipné, s nadhledem a jen lehce a vkusně rýpavé. Před nedávnem se dokonce BMW a Mercedes-Benz spojily, aby ukázali solidaritu v současných těžkých časech! Ovšem nejnovější reklama značky Volkswagen na model ID.4 nerýpe vtipně a vkusně. Ona prostě jen rýpe.

Video zobrazuje mladou rodinu, která vzpomíná na staré časy, kdy nestíhala, kdy s ní auto nemluvilo a kdy při výletech do přírody neslyšela zpěv ptáků a z nějakého důvodu také řev medvěda. Prostě přírodu. Do té doby to má logiku, vždyť mezi velké výhody elektromobilů je jejich tichá provoz. Jenomže pak kolem té rodiny v ID.4 projede zablácené Subaru Outback se samolepkami na zadním nárazníku, které upozorňují na to, že řidič auta má rád přírodu. Na to se žena ve volkswagenu znechuceně podívá do kamery a zeptá se „Vážně?!“.

Přečtěte si také:  Mercedes-Benz a SEAT hlásí skvělé prodeje. Dacia se trápí s velkým propadem. Dařilo se i hybridům

Tak vám nevím, jestli je tohle nutné. Fakt je, že Subaru zatím čistokrevný elektromobil nenabízí, zatím sází jen na nabídku hybridů. Nicméně i elektromobil už je u japonské značky v plánu a co vím, nebude jeden. Je ale dobré si uvědomit, že jakkoliv je elektromobilita v současné době velká móda a svým způsobem ze strany úřadů i nutnost, rozhodně nejde o nějak závratně ekologický nápad. Ano, místní provoz elektromobilu je čistý. Tam, kde elektrická auta jezdí, se jistě dýchá o mnoho lépe.

 Ale vzhledem k tomu, jak se elektřina vyrábí, nejde v žádném případě hovořit o super ekologickém provozu a záchraně planety. To by bylo velmi pokrytecké. Takže ne, milý Volkswagene, elektromobilita zatím život lidem nijak výrazně nezlepšuje. Už jen pro nedostatečnou infrastrukturu dobíjecích stanic, která zatím pro elektromobilisty znamená spíše obtíže. Faktem ale je, že počet dobíjecích stanic neustále roste. Ale jen velmi pomalu.

Mercedes-Benz si na sociálních sítích rýpnul do Audi. Očekává rychlou reakci

Nehledě na to, že subaristé se vždy řadili k těm, kteří mají přírodu opravdu rádi. Ostatně, model Forester, tedy lesník, nedostal své jméno jen pro legraci. Myslivci a lesníci, kteří se starají o lesy, by vám o tom mohli vyprávět. A nejen oni. Stačí se podívat třeba jen na sociální sítě českého zastoupení Subaru a uvidíte tisíce příspěvků a fotek od lidí, kteří do přírody jezdí, ale respektují ji, starají se o ni a užívají si ji. A mimochodem, ví Volkswagen, že třeba právě Forester je nejbezpečnějším vozem své třídy? Že Subaru si dává velmi záležet spíše než na pseudo-čistých technologiích na bezpečnosti a na tom, aby na silnicích umíralo méně lidí?

Tohle zvláštní a ne moc chytré rýpnutí se podle mého prostě nepovedlo. Jde to lépe, vtipněji a s větším nadhledem. Ten znechucený pohled ženy poté, co kolem ní projelo Subaru, je prostě jen hloupý. Model ID.4 je dobrý, je moderní a nabitý nejnovějšími technologiemi. Ale prezentovat jej výsměchem směrem k jiné značce, respektive těm, kteří s ní jezdí, prostě dobré není.

Přidat komentář