Je obecně známým faktem, že čím starší jsou automobily a čím víc mají najeto, tím méně výkonu motory mají a často bývají od původních hodnot vzdáleny. Jeden majitel Trabantu se rozhodl zjistit, o kolik výkonu jeho auto za svůj život přišlo. A výsledek je vcelku překvapivý.
Trabant 601 byl lidovým autem v socialistických zemích, podobně jako v těch ostatních Volkswagen Brouk nebo Citroën 2CV, nebo-li „Kachna“. Pod přední kapotou ukrýval maličký vzduchem chlazený dvouválec s objemem pouhého 0,6 litru. Jeho výkon byl 23 koní, od roku 1969 byl zvýšen na 26 koní.
Jeden z majitelů tohoto auta z Maďarska se rozhodl zjistit, kolik z původních nemnoha koňských sil v motoru po letech zůstalo. Vlastní kombi verzi označovanou jako Trabant 601 Universal z roku 1987. Najeto má kolem 50 tisíc kilometrů a jde o opečovávaného veterána pro příležitostné vyjížďky.
Výsledek na motorové brzdě nakonec docela překvapil, protože z původních 26 koní se vlastně nic neztratilo. Dokonce bylo naměřeno více: 26,8 koně. Oproti tomu původnímu, výrobcem udávanému je ale nižší točivý moment. Výrobce sliboval 54 Nm, naměřeno však bylo jen 49,5 Nm. Otázkou ale je, jaké hodnoty tam opravdu původně byly…
Platíte za autopojištění zbytečně moc?
Najděte nejlevnější nabídku během 2 minut a ušetřete až 4 500 Kč.
🔍 Porovnat ceny zdarmaNezávazné srovnání • Okamžitý výsledek