Kia Optima a Sportage s pěti hvězdičkami za bezpečnost v Euro NCAP

Autor: Tisková zpráva - 4. 12. 2015


Zbrusu nová Kia Optima a Kia Sportage získala v poslední sérii bezpečnostních testů Euro NCAP maximální možné pětihvězdičkového ohodnocení.

Modely Optima i Sportage se mohou pochlubit obzvláště dobrým výsledkem v ochraně dospělých pasažérů s dosaženým skóre 89 %, resp. 90 %; vynikající je i ochrana dětí, konkrétně 86 % u dětských pasažérů v modelu Optima, resp. 83 % v případě Sportage.

Kia Optima byla výborně hodnocena za schopnost zajistit stabilně vysokou úroveň ochrany všech cestujících v případě čelního nárazu s přesahem i v nárazovém testu do boční bariéry, bez ohledu na vzrůst cestujícího nebo konkrétní místo ve vozidle. Sportage – nejlépe prodávaný kompaktní crossover značky Kia na evropských trzích – byla oceněna i pro své schopnosti ochránit cestující různého vzrůstu na všech sedadlech, s výborným výsledkem zejména v náročném testu simulujícím boční náraz vozidla do sloupu.

S ohledem na co nejlepší ochranu cestujících hrají u všech nových modelů Kia zásadní roli technologie na podporu aktivní bezpečnosti, a tak si oba zmíněné modely Kia vysloužily výsledek 71 % v kategorii bezpečnostních asistentů – což je oblast, která v nezávislých testech NCAP nabývá na stále vyšším významu.

KiaSportage_IV.gen._1

Nejmodernější prvky aktivní bezpečnosti

Zbrusu nové modely Optima i Sportage představují dva technicky nejvyspělejší modely v historii Kia Motors. Oba se chlubí bohatou nabídkou technologií aktivní bezpečnosti, které pomáhají řidičům zcela se vyhnout nehodám, případně omezit následky, pokud by k nějaké nehodě přeci jen došlo.

Standardně dodávaný systém VSM (Vehicle Stability Management) u obou vozů je zárukou stability za nejrůznějších jízdních podmínek, zejména v situacích, kdy je řidič nucen prudce brzdit v zatáčce, kde systém jemně reguluje činnost elektronického řízení stability vozu (ESC) a elektrického posilovače řízení. Systémy VSM a ESC se aktivují ve chvíli, kdy senzory vozidla zaznamenají ztrátu záběrových schopností, a pomáhají tak řidiči zajistit bezpečnou kontrolu nad jejich vozem.

Pro oba nové modely je k dispozici řada volitelných bezpečnostních technologií, jejichž nabídka se odvíjí od konkrétního trhu. Jedná se např. o:

  • Nezávislý systém nouzového brzdění AEB (Autonomous Emergency Braking), jenž využívá radar s dlouhým dosahem ke zjišťování případného nebezpečí kolize s jiným vozidlem nebo chodcem, a napomáhá tak vůz bezpečně zastavit.
  • Systém sledování jízdního pruhu LKAS (Lane Keeping Assist System), jenž kontroluje polohu vozidla vzhledem k vodorovným pruhům na vozovce a automaticky koriguje směr jízdy v případě, že zaznamená vybočování z jízdního pruhu, aniž by řidič použil směrový ukazatel.
  • Asistent dálkových světel HBA (High Beam Assist), jenž automaticky upravuje dosah dálkových světlometů s ohledem na ostatní vozidla a aktuální stav vozovky.
  • Funkce informování o rychlostních omezeních SLIF (Speed Limit Information Function), která zobrazuje maximální povolenou rychlost na přístrojovém štítu před řidičem na základě dopravních značek rozpoznaných kamerami.
  • Sledování slepého úhlu BSD (Blind Spot Detection) s optickým upozorňováním ve vnějším zpětném zrcátku v případě, že se v mrtvém úhlu řidiče pohybuje jiné vozidlo.
  • Systém RCTA pro monitorování provozu za vozidlem, jenž řidiče upozorňuje na jiná vozidla pohybující se za ním na parkovišti během couvání.

Pro zbrusu novou Optimu je k dispozici vyspělý inteligentní tempomat SCC (Smart Cruise Control), jenž automaticky přizpůsobuje rychlost jízdy vozidla tak, aby byl zachován bezpečný odstup od vpředu jedoucího automobilu.

KiaOptima_1

Pevnější konstrukce karoserie zárukou vyšší pasivní bezpečnosti

Konstrukce zbrusu nových modelů Optima a Sportage jsou výrazně pevnější než u odcházejících generací stejného označení, zejména díky širokému nasazení pevnější vysokopevnostní oceli AHSS (Advanced High Strength Steel).

Podíl materiálu AHSS v rámci celé konstrukce karoserie nové Optimy nyní představuje 50 % – což znamená nárůst o 150 % oproti předchůdci (dříve jen 20 %). Tento model se kromě toho chlubí mnohem intenzivnějším nasazením technologie lepení karosářských dílů (nárůst o 450 %). Výsledkem použitých řešení je zvýšení torzní tuhosti o 50 % v porovnání s předchůdcem, přičemž samotný skelet karoserie je také o 8,6 kg lehčí. U modelu Sportage je nasazení materiálu AHSS ještě výraznější: 18% zastoupení v rámci konstrukce karoserie třetí generace vzrostlo s nástupem čtvrté generace na plných 51 %. Zásadní posílení konstrukce nového modelu se odrazilo v mezigeneračním zlepšení torzní tuhosti o plných 39 %.

Pasivní bezpečnost dále zvyšují airbagy pro všechny cestující a standardně dodávané úchyty ISOFIX pro dětské autosedačky, včetně pomocného horního ukotvení na zadních sedadlech v zájmu co nejvyšší bezpečnosti malých pasažérů.

Zbrusu nová Kia Optima se již prodává na evropských trzích. Nová Kia Sportage – vyráběná v nejmodernějším výrobním závodu Kia ve slovenské Žilině – se začne prodávat na evropských trzích v průběhu prvního čtvrtletí roku 2016. Na všechny modely z evropské nabídky automobilky Kia se vztahuje jedinečná sedmiletá záruka s omezením na 150 tisíc kilometrů.

Crash test Kia Optima:

Crash test Kia Sportage:

Štítky: , , , , , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru