Ken Block je všestranným pilotem, což dokázal jak ve své sérii Gymkhana, tak za volantem rallye speciálů. Ještě před nedávnem byl neodmyslitelně spjat se značkou Ford, se kterou se ale po letech rozloučil. Následně koketoval s mladoboleslavskou škodovkou a teď uzavřel nové partnerství se značkou Audi. A protože ingolstadtská automobilka, stejně jaké jiné značky, postupně přesedá na elektromobilitu, chystá s nimi Block projekt založený právě na elektrických autech.
Block před nedávnem vyrazil přímo do Inglostadtu, kde se konečně mohl pořádně seznámit se dvěma historickými milníky značky. Jedním byla klasická Audi Sport Quattro z roku 1984 a druhým zase nejnovější Audi RS e-tron GT. A oba si závodní jezdec náležitě užil.
V případě elektrického sourozence Porche Taycan se rozplýval na d tím, jak moc rychlé to auto je. Ostatně, to můžeme potvrdit. Audi RS e-tron GT je velmi rychlým a výkonným autem, vždyť disponuje výkonem 440 kW, krátkodobě dokonce 475 kW a točivým momentem 830 Nm. Jediné, nad čím se lehce podivoval, bylo to, že za jízdy, byť extrémně rychle, slyší prakticky jen odvalování pneumatik.
To u klasické Audi Quattro už byl ze zvuku o něco nadšenější. Připomněl také, že všechna klasická auta mají svou specifickou vůni a pobavil se nad tím, jak se sedí za volantem. No, o závodnickém sezení opravdu nemohla být řeč. :)
Ken Block plánuje natáčet novou sérii svých videí, ovšem už ne pod značením Gymkhana, ale Electrikhana. Audi mu proto připravuje speciální verzi právě modelu RS e-tron GT, která by měla být brzy odhalena.
Ken Block pak vysvětlil to, proč přesedá do elektromobility takto: „Proč přechod na elektrifikovaná auta? Je to jednoduché. Je to nové, výkon aut je na vysoké úrovni a je to budoucnost. Tyto nové technologie a způsob myšlení, přičemž obojí Audi umí, lze využít i k parádní zábavě a o to mi jde.“
Ještě dodáme, že první Electrikhana je plánována na rok 2022.