test-skoda-octavia-combi-scout-18-tsi-dsg-4x4-nahled

Každé čtvrté auto z dovozu je bourané. Oficiálně je to ale jen každé desáté

Autor: Josef Pelikán - Zdroj: Škoda - Tisková zpráva - Foto: Pavel Srp, Škoda - 25. 10. 2021


Zhruba jen u deseti procent dovezených ojetých aut do ČR se objeví informace, že za sebou mají nehodu. Podle odborníků na použitá auta je ale takových vozů čtvrtina. Ano, až u patnácti procent aut byla nejspíš závažnější nehoda zamlčena. Opravené poškození je totiž mnohdy těžké poznat a auta bez nehod jsou lépe ceněná. Přečtěte si, jak nenaletět.

Podle společnosti Cebia byl loni ve třetím čtvrtletí podíl dovezených ojetin a těch, které pochází z českého trhu, půl na půl. U zahraničních mělo každé páté auto původ v Německu. Cebia ale varuje, že část takových vozidel pochází ve skutečnosti z jiné země, a to především ze států jižní Evropy, případně z jihovýchodní Evropy či zemí bývalého Sovětského svazu. Na české zákazníky totiž působí daleko lépe a důvěryhodněji auto, které jezdilo v Německu nebo Rakousku než třeba v Řecku nebo Chorvatsku. A když jdou s vozy dělat takové triky, zatajit nehodu je pro nepoctivého prodejce hračka.

Přečtěte si také:  Prověření ojetého auta před koupí

Certifikát historii bez nehody nezaručuje

Nespoléhejte se na to, že certifikát, který se vztahuje k nabízenému vozu, vám dá jistotu, že nebyl bouraný. Pokud byl servis proveden někde v garáži, v dohledatelné historii auta se oprava neobjeví. Takže může být nabízeno jako nehavarované.

Mediálně známý je případ těžce havarovaného SEATu Leon Cupra R, který po srážce se stromem a plotem zakončil svůj let na střeše chatky. Z vozu na odpis se později stal „výhodný nákup“ s pětihvězdičkovou certifikací. Pochopitelně bez zmínky o tom, že vůz byl před opravou zralý na sešrotování.

ojete-auto-mereni-tloustky-laku

Neodborná oprava karoserie může zabíjet

Koupě bouraného ojetého auta nemusí být nutně rizikem. Záleží ale na tom, jaký karambol má za sebou. Nárazy přední částí při nedobrzdění a následné zničení nárazníku a chladiče neznamenají při odborném servisu fatální problém. Pokud je ale poškozen prudkým nárazem pevnostní rám karoserie, zaděláváte si na pořádnou šlamastiku. V takovém případě jsou totiž poničeny deformační části a vozidlo při dalším nárazu nechrání posádku, jak by mělo. V podstatě při neodborné opravě karoserie ztrácí tuhost a tím se stává nebezpečnou pro posádku uvnitř.

Přečtěte si také:  Hledáte úsporné auto? Máme tipy na ojetiny se spotřebou do 3,5 l/ 100km

Profesionál auto po nehodě pozná 

Dobře opravené auto po těžké bouračce nemá laik v podstatě šanci poznat. Ke koupi si můžete vzít odborníka, který problém odhalí, ale ti pochopitelně nerostou na stromech a jejich služby na objednávku mohou být celkem nákladné. Výhodnější je zvolit osvědčený značkový program pro ojeté vozy, který to udělá za vás.

„Při výkupu se dá přijít na spoustu nešvarů. Pomocí měřáku tloušťky vrstev se dá odhalit, zda byly některé panely vozu opravovány. Hodně napoví i spáry, pokud jsou příliš velké a nepravidelné, může jít o odbyté spasování při opravě. Dále jsou věci, které mnohý opravář neumí vrátit, například parkovací senzory. Proto je dobré stav vozu porovnat s jeho specifikací z výroby. V případě, že při příjmu technik programu Škoda Plus shledá nějaký nedostatek, zapíše ho do protokolu a zákazník je o něm jasně informován. Může si tak udělat přesnější představu o stavu vozu, než jakou by získal z roku výroby a počtu ujetých kilometrů,“ přibližuje vedoucí programu Škoda Plus Pavel Kašpar.

ojete-auto-mereni-tloustky-spary

Přiznaná nehoda u ojetiny výhodou

„Dobře“ bouraný ojetý vůz může být zajímavým zbožím. Ale jen v případě, že znáte přesný rozsah škody a hlavně seznam prací při opravě. Tyto informace se dají u značkových programů pro ojeté vozy snadno vyčíst z protokolu. „V případě Škoda Plus auta prochází pečlivou vstupní prohlídkou u proškoleného technika z autorizovaného servisu, kde odhalí větší i menší odchylky. Všechny relevantní informace jsou zaneseny do Zápisu o stavu motorového vozidla. Protože existuje vůz bouraný – dobře opravený, i vůz bouraný – výborně opravený, řadíme auta do pěti kategorií, perfektní – velmi dobrý – dobrý – velmi dobrý po opravě – dobrý po opravě. Cílem je přesněji informovat zákazníka o stavu vozidla,“ doplňuje Pavel Kašpar.

Přečtěte si také:  Lidé se bojí vozů po havárii. Často to ale může být zbytečně

Zkrátka, ojetých aut po bouračce se nemusíte automaticky bát v případě, že o nich víte co nejvíc. Pokud s vámi prodejce hraje otevřenou hru, může to pro vás znamenat finanční úsporu a radost z pořízení auta, které vám dobře poslouží.

Štítky: , , , , ,

1 názor na “Každé čtvrté auto z dovozu je bourané. Oficiálně je to ale jen každé desáté”

  1. A to se někdo diví? Asi leda ti, kdo hltají pohádky o nejetých a ani košíkemu obchodu neťuklých autech…

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Přejít na začátek