Řidiči kamionů to občas nemají jednoduché. Pokud jsou plně naloženi a na cestě se před nimi objeví dlouhé stoupání, mohou si být jistí, že pojedou šnečím tempem a rozčílí celou řadu dalších řidičů, jedoucích za nimi. Ovšem ve chvíli kdy se před nimi objeví klesání, nehrozí sice problém s pomalou rychlostí, ale zase s brzdami.

Těžké nákladní auto jim může při dlouhém klesání dát pořádně zabrat a občas se stává, že se přehřejí a vypoví službu. Jak už asi tušíte, právě v takovou chvíli je to jen krůček k pořádnému průšvihu.

Přečtěte si také:  Kamioňák hrdina se pokusil zachránit rodinu labutí z dálnice. Bohužel se nepovedlo

Naštěstí existují místa, která takový problém s nebrzdícím kamionem řeší. Říká se jim únikové pásy a najdete je v místech s dlouhým klesáním. Jde o slepou část silnice, která, pokud je to možné, vede trochu do kopce a navíc je vysypána vysokou vrstvou štěrku nebo písku. Účelem takového místa je, aby bezpečně zastavilo rozjetý kamion, který by se jinak kvůli nefunkčním brzdám mohl stát neovladatelným. Únikové pásy najdete po celém světě, Českou republiku nevyjímaje.

Řidiči kamionu se nechtělo stát v koloně. Projel odstavným pruhem a málem srazil stojící auta

Praktickou ukázku toho, jak takový pás vlastně funguje, nám dá řidič kamionu z Ameriky, jemuž během klesání přestaly fungovat brzdy. A jeho reakce na nenadálou situaci je přímo ukázková. V prvé řadě pustil výstražné blinkry a co nejplynuleji a nejbezpečněji se s autem dostal nejprve do pravého jízdního pruhu, pak do odstavného a následně už přímo do písku v únikovém pásu. Stačilo jen pár metrů v hlubokém kačírku a naložené auto se zastavilo.

Přečtěte si také:  Řidiči kamionu se nechtělo stát v koloně. Projel odstavným pruhem a málem srazil stojící auta

Fakt je, že následné vyproštění kamionu z takového místa není úplně jednoduché, ale pokud by řidič včas nezareagoval, mohlo dojít k vážné nehodě.