Jeden v kamionu, dva v autech, ale všichni nepříčetní a agresivní. Skončilo to nehodou a málem i pěstmi

Autor: Anina Russová - Zdroj a foto: Policie ČR - 27. 3. 2024


Policie, ale i Besip či ministerstvo dopravy s železnou pravidelností upozorňují na nebezpečné agresivní chování některých řidičů, která ale na silnicích nemá co pohledávat. Už před časem policisté pak upozorňovali, že agresivita řidičů se celospolečensky stupňuje. Dokazuje to i nedávný případ z Olomouckého kraje.

Tam se na jedné silnici na Jesenicku potkal kamioňák a dva řidiči osobních aut. V jedné z tamních obcí se řidič kamionu rozhodl, že začne předjíždět, nejprve motocykl, pak i Škodu Superb. Její řidič se ale rozhodl, že tak nebezpečný manévr nedovolí a vjel kamionu do cesty. Došlo sice k nehodě, ale kamioňák nezastavil a pokračoval v jízdě směrem ke státní hranici. „Cestou se snažil předjet další vozidlo, jehož 57letý řidič mu bránil v předjíždění tím způsobem, že nejprve přidával plyn, přejížděl do protisměru a následně soupravu vybrzďoval. Všechna tři vozidla zastavila na světelné křižovatce v Mikulovicích, kde chování řidičů vyústilo ve vzájemnou potyčku, kterou se zabývají policisté z obvodního oddělení Zlaté Hory,“ popsala krajská policejní mluvčí Ivana Skoupilová.

Naštěstí se nikomu nic nestalo, nikdo nebyl pod vlivem drog nebo alkoholu a škodu policisté odhadli na asi 50 000 Kč. Čeká je ale těžká práce, protože chyboval každý ze zúčastněných a každý si po ukončení vyšetřování odnese minimálně pokutu.

Zbytečné a nebezpečné

Podle Besipu asi 70 % řidičů někdy za volantem nadává, 63 % řidičů přiznává, že nedodržují bezpečnou vzdálenost. 44 % řidičů alespoň někdy udělalo myšku, 16 % řidičů záměrně zrychluje, když je někdo chce předjet a je to děsivé, ale skoro každý desátý už někdy záměrně druhého vybrzdil.

Ale je to jako začarovaný kruh, protože třetinu řidičů dožene k agresivitě, když za nimi někdo nedodržuje bezpečnou vzdálenost nebo naopak zbytečně pomalá jízda ostatních. A skoro 68 % řidičů je agresivních ve chvíli, kdy je někdo dle nich nebezpečně předjede nebo se před ně zařadí na poslední chvíli.

Z toho jednoznačně vyplývá, že většina řidičů je prostě neustále nastartovaná a připravena k nějaké formě agresivní jízdy. Přitom zbytečně. Policisté mimo jiné upozorňují na to, že si musíme uvědomit, že druhým sice vidíme do auta, ale ne do hlavy.Automobil nám dává stejný pocit anonymity jako virtuální prostředí. Řízení je jako komunikace bez dostatku informací. Nevztahujte si nevhodné chování hned jako útok na vaši osobu. Nikdy nevíte, co se ve druhém člověku odehrává. Možná má horečku, veze rozmrzelé dítě, řeší partnerské neshody, problémy v práci. Dobrý řidič umí vytvořit prostor pro chybu toho druhého,“ upozornila před časem policejní mluvčí Lucie Konečná.

Je potřeba si uvědomit, že všichni jsme jen lidé a jako tací také chybujeme. A jakmile chyby ostatních začneme oplácet, dostaneme se do spirály, která bohužel může skončit i tragicky. Pokud se před vás někdo zařadí až příliš agresivně, co si pomůžete, když na něj začnete najíždět? Tak vlastně situaci, kdy se naštěstí nic nestalo vyeskalujete do možné nehody.

„Myslete na to, že na silnicích nejste od toho, abyste vychovávali, či dokonce trestali ostatní. Pokud se setkáte se skutečným agresorem, většinou akce vyvolá další reakci. Nejlepší obranou je defenzivní jízda a maximální ochrana zdraví řidiče a jeho spolucestujících. V době moderních palubních kamer je ideálním řešením zachovat chladnou hlavu a při závažných projevech agresivity předat záběry policii,“ doplnila Lucie Konečná.

Štítky: , , , , , , , , , ,

2 názory na “Jeden v kamionu, dva v autech, ale všichni nepříčetní a agresivní. Skončilo to nehodou a málem i pěstmi”

  1. spočítal jsem podle času a ujeté vzdálenosti z mapy.cz (450 m za 21 s), že jel rychlostí 71,14 km/h, tedy překračoval povolenou rychlost v obci o více než 20 km/h. to je klasifikováno jako střední překročení rychlosti se sazbou 4 bodů do hodnocení řidiče a k tomu pokuta 4.500-5.500 na místě, ve správním až 10.000 (§ 125c / 1f) 4). řidič superbu bral zase na sebe roli represivního orgánu. on sám nesmí bránit předjetí (§ 17 odst. 4).

  2. No, já naprosto souhlasím, že my nejsme na silnicích, abychom vychovávali řidiče. akorát, paní Konečná, si myslím, že od toho tu snad máme policii. Bohužel, policie se vybíjí na vybírání peněz na přehledných úsecích, na nárazových „promo akcích“ typu Chyť ožralu na Velikonoce a podobně.

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru