Rychlá a ostrá SUV jsou dnes už úplně běžnou věcí a pár jich má v nabídce samozřejmě i BMW. Rozhodně by se nedalo říct, že v sérii jde o slabé a obyčejné modely, ale někteří ani tak nemají dost. A pro ty je tu třeba i AC Schnitzer. Ti teď upravili BMW X3 M a to nejen po vzhledové, ale i po technické stránce.
To, co dělá „eMko eMkem“, je hlavně motor. Pod přední kapotou X3 M je řadový třílitrový šestiválec s přeplňováním dvěma turbodmychadly. Nabízí se ve dvou verzích, a to jako „obyčejné“ X3 M s 352 kW/479 koňmi anebo jako X3 M Competition, které nabídne 375 kW/510 koní. Maximum točivého momentu je u obou verzí 600 Nm. Díky pohonu všech kol a automatické osmistupňové převodovce dokáže zrychlit z 0 na 100 km/h za 4,2 sekundy, respektive za 4,1 sekundy.
Dahler upravil BMW X3 M. Hodnoty vzrostly až na 610 koní a 760 Nm
Základem pro tuto úpravu stála verze Competition, jejíž výkon tuner pomocí úpravy řídící jednotky zvýšil na rovných 600 koní a točivý moment poskočil na 700 Nm. O tom, jak konkrétně se zlepšila dynamika, AC Schnitzer nemluví. Slibuje ale, že chystá ještě větší úpravu, která bude zahrnovat i výměnu některých mechanických součástek motoru.
A design? Změny jsou decentní, ale přesto si jich můžete všimnout. Upravený je třeba snížený podvozek. Do podběhů nainstaloval tuner jiná kola. V tomto případě jde o 20palcové disky AC1 Light Alloy Wheels v provedení BiColor na jedné straně a v antracitové barvě na straně druhé. Ta obouvají pneumatiky 255/45 R20 vpředu a 265/45 R20 vzadu. V nabídce jsou i další disky s průměrem až do 22 palců.
Na karoserii najdete také nový spoiler pod předním nárazníkem, ale i přítlačné křídlo na zádi, které doplňuje velký sériový spoiler na víku zavazadelníku. AC Schnitzer říká, že nejde jen o designové doplňky, ale oba spoilery opravdu zvyšují přítlak.
Decentní doplňky si tuner připravil i do interiéru. Jde hlavně o drobnosti jako jsou hliníkové pedály s odkládací plochou, páčky řazení a podobně. Upravený je i ovladač multimediálního systému.