Nový SEAT Leon Cupra je šelma. Pokud se nebojíte pořádně šlápnout na plyn, dokážete s ní jezdit opravdu rychle. To, jak díky „samosvoru“ na přední nápravě zatáčí a zrychluje, je neskutečné. Jenže vypadá hrozně nenápadně. Na jednu stranu je to dobře, na tu druhou je to škoda.
Pro ty, kteří by svou Cupru chtěli přiostřit, je tady možnost odvézt ji k německému úpravci JE Design, který má s koncernovými auty – i s novým Leonem Cupra – bohaté zkušenosti.
Vzpomínáte si na SEAT Leon Cup Racer, závodní auto představené před rokem a něco na sraze u rakouského jezera Worthersee? Tohle auto si můžete koupit. SEAT ho soukromým závodním týmům prodá, ale nesmíte s ním na silnici. Pokud byste přesto chtěli, můžete se teď obrátit právě na JE Design. Ti se rozhodli v nejnovější představené úpravě jít právě cestou úpravy navozující závodní vzhled Cup Raceru: matně šedý lak, bodykit, kontrastní červené doplňky a upravený motor.
V JE DEsign na SEAT Leon nainstalovalo zcela nový přední nárazník s velkými nasávacími otvory, rozšířili blatníky, dodali nové prahové nástavce a přepracovali zadní nárazník, který nově dostal difuzor s integrovaným mlhovým světlem po vzoru monopostů Formule 1 a čtveřici koncovek výfuku. Nová jsou také 19″ kola s pneumatikami Dunlop Sport Maxx GT o rozměru 255/30 R19 a do podběhů krásně zapadnou díky stavitelnému sportovnímu podvozku, i když tuto položku bych možná oželel a nechal na autě sériový adaptivní podvozek, který funguje perfektně.
Už tak vysoký sériový výkon motoru poskočil z 206 kW/280 koní a 380 Nm dokonce na 258 kW/350 koní a 440 Nm točivého momentu. Zrychlení z 0 na 100 km/h se nyní odehraje za pouhých 5,4 sekundy a maximální rychlost zůstává elektronicky omezených 250 km/h!
Auto bylo vystaveno na Cupra Racing days v Lucembursku. Co vy na to? Mně se to hodně líbí!