Asi se s námi shodnete, že elektromobilita má dvě bolístky. Jednou je mizerný dojezd většiny elektromobilů. Faktem ale je, že na tom automobilky už postupně pracují a zvětšují kapacitu baterií. S tím jde ale ruku v ruce druhá bolístka, kterou je zdlouhavé dobíjení. Jakkoliv na tom automobilky usilovně pracují, minimálně hodinu u nabíječky s elektromobilem prostě strávíte. Tento problém má zatím jen velmi málo řešení. S jedním však nedávno přišli specialisté z Izraele.
Nápad, který nás hodně zaujal, pochází od izraelské společnosti ElectReon. Ta přišla s řešením, díky kterému by v budoucnosti nebylo nutné u nabíjecích stanic zastavovat. Princip jejich systému je jednoduchý. Do silnice v izraelském pobřežním městě Bejt Janaj zabudovali speciální indukční cívky, které jsou schopny za jízdy elektromobil dobíjet.
Renault zahajuje na českém trhu prodej elektromobilů, první jsou ZOE a Kangoo
Při prvních testech, které probíhaly na 20metrovém úseku, byl dobíjen upravený Renault Zoe dobíjen výkonem 8,5 kW. Výsledky testů jsou hodně slibné, protože vykazují úspěšnost až 90 %! To vše je ale jen začátek.
ElectReon chce už během několika málo příštích týdnů zkoušet dobíjení s výkonem až 15 kW. Pokud i druhý test dopadne dobře, budou následovat další, mnohem náročnější testy ve Švédsku. Tam mají specialisté na dobíjení a elektromobilu v plánu vybudovat dobíjecí silnici dlouhou až 1,6 kilometru. Takový projekt je nesmírně drahý, vyjít by měl v přepočtu až na asi 300 milionů korun. Stejně tak by byla samozřejmě drahá případná realizace do silnic po celém světě. Je to nicméně další možnost, jak elektromobilitu udělat plně funkční a relativně běžně dostupnou.