Výroba auta je komplexní proces, v němž má každá činnost a každý úkon své jasně dané pořadí. Vše musí být naplánované do poslední sekundy, aby se výroba nezdržovala a objednaná auta se k lidem dostala co nejdříve.
Optimalizované musí být i samotné procesy – a to jak časově, tak i funkčně, ale i ergonomicky. Stejně tak, jak se vyvíjí samotná auta, vyvíjí se i jejich výroba. Škoda třeba v loňském roce vyrobila 880 tisíc aut, což by bez optimalizací asi těžko zvládla.
Nejsložitější je výroba samotných panelů karoserie, které se musejí vylisovat a pak svařovat do skeletu. Jakmile je skelet hotový a nalakovaný, pokračuje se na interiér. Zatímco auto na výrobní lince dostává třeba čalounění (stropnice už se tam pak jinak zpravidla nedostala), montují pracovníci v dalším kroku na lince čelní a zadní skla.
Je to až překvapivě rychlý proces, sklo se lepí na připravenou karoserii a zkušení dělníci mají hotovo během chviličky. Důležité je u toho to, aby si pohlídali šířku spáry, s čímž jim pomáhá jednoduchý kalibrační nástroj. Instalace zadního okna je pak možná ještě rychlejší, to je totiž ještě trochu menší a lehčí než to přední.