Vyměnit olej není nic složité, řeknete si, ale to platí u obyčejných aut. U jednoho opravdu neobyčejného, Bugatti Veyron, to zase tak jednoduché není. Sama značka si účtuje za takový běžný provozní servis 27 hodin práce a 21 tisíc dolarů!
Majitele jednoho z amerických prodejců exkluzivních aut se ale rozhodl, že svůj Veyron nebude dávat na výměnu oleje a filtrů do autorizovaného servisu, ale že si to udělá ve svém servise sám. Kromě toho, že si to vyzkouší a zjistí, jestli takovou službu může nabídnout svým klientům, tak také ušetří nemalou sumu dolarů. Mimochodem, tohle navíc není tak úplně obyčejný Veyron, jde o upravené Bugatti Veyron 16.4 Mansory Vivere.
Veyron je však díky svým dynamickým schopnostem auto, kde je vše o něco složitější. Je tu kladen velký důraz na aerodynamiku, což se promítá nejen do tvaru karoserie, ale i na další jeho části jakými jsou například přítlačné křídlo a podobně. A všechny tyhle věci je potřeba kvůli výměně vzduchových filtrů sundat. Filtry se totiž nacházejí pod vrchním krytem motoru, jenž je přišroubován desítkami šroubků.
Vše se po náročné práci a objevování nových a nových šroubků povede sundat a vzduchové filtry se konečně objevují. Jsou dva a jsou velké. Vtipné je, že při výměně filtrů našli ve filtrboxech stahovací pásky, které tam s největší pravděpodobností nainstalovali v Mansory. Filtry v tomhle autě už jsou poměrně špinavé. Není se čemu divit, protože tohle Bugatti rozhodně nestojí v garáži, ale jezdí po silnicích. A někdy nejen to… Občas s ním jeho majitel vyvádí i blbosti.
Filtry jsou vyměněny, je čas na výměnu oleje. Zatímco z obyčejných aut jsme zvyklí na jediný výpustní otvor, (nejen) supersporty jich mají více. Ferrari má tři, Lamborghini 8 a Veyron dokonce 16. Mazání je v autě se 16 válci, osmilitrovým objemem a hlavně se čtyřmi turby vážně důležité a olejový management rozhodně není jednoduchý. Povolit 16 výpustí a vypustit olej je ale nakonec už docela jednoduchá část celého provozního servisu.
Konec videa hodnotí složitost této práce. Ta se před započetím zdála velmi složitá, ale nakonec prý tak složitá nebyla, jakkoliv to samozřejmě není nic jednoduchého. Stačí si to jen vyzkoušet, zjistit co a jak a je to. Co na to asi říkají servisáci a technici od Bugatti? :)