servis-hever-subaru-ojete-auto-subaru-forester

Jak projít STK na první pokus: Nejčastější chyby, které stojí řidiče čas i peníze

Autor: Petr Pilný - Foto: Pexels - 23. 9. 2025


Technická kontrola patří mezi povinnosti, které řidiče často stresují. Stačí drobná chyba nebo přehlédnutí nějakého nedostatku a místo razítka v technickém průkazu se ze stanice technické kontroly (STK) vrací s neúspěchem, v lepším případě s platností nové technické kontroly na měsíc, v tom horším bez platné technické kontroly (TK). Přitom spoustu věcí lze vyřešit předem. A většinu z nich zvládne každý řidič i bez pomoci servisu.

Bez platné TK je jízda po silnici nelegální. Policie může udělit pokutu až 10 000 korun a v případě nehody hrozí problémy s pojišťovnou.

Začněte od dokladů

Zní to banálně, ale řada řidičů dorazí na STK bez správných dokumentů. Základem je platný technický průkaz (a je jedno, jestli postaru „velký“ a „malý“, nebo nový).

Osvětlení, pásy a další drobnosti

Než vyrazíte, projděte si auto. Zkontrolujte, jestli fungují všechna světla, blinkry, stěrače i klakson. U bezpečnostních pásů si ověřte, že se zapínají a drží zapnuté. Překvapivě častým problémem bývá třeba i chybějící výbava, například vyjmuté zadní sedačky nebo opěrky hlavy, které řidiči odmontují kvůli převážení nákladu a pak je zapomenou vrátit.

Třetí SPZ na nosič kol

Pokud vozíte kola na držáku, nezapomeňte si s sebou vzít třetí registrační značku. Bez ní vás technik nepropustí, i když je auto v pořádku.

Pneumatiky a podvozek

Kontrola pneumatik je nutností. Není to jen o dostatečném vzorku, ale i o správném rozměru podle technického průkazu. Před STK je dobré podívat se i pod auto, pokud pod ním na zemi vidíte olejové skvrny, připravte se na to, že s takovým únikem kapalin neprojdete.

Teče vám něco z auta? Poradíme, jak zjistit, co by to mohlo být

Skla, karoserie a koroze

Prasklina na čelním skle nebo prorezlé prahy dokáží technickou prohlídku také zhatit. Stejně tak zašlé světlomety. U moderních aut jsou často z plastu a časem zmatní. Odborné přeleštění dokáže výrazně zvýšit jejich svítivost i šanci na úspěch a není rovnou potřeba kupovat nové.

Kontrolky nejsou všemocné

To, že na palubní desce nic nesvítí, ještě neznamená, že je auto v pořádku. Problémy s emisemi nebo skryté závady může odhalit právě až měření a kontrola na STK. Proto je rozumné před STK zajet do servisu a nechat auto preventivně zkontrolovat.

Platíte za autopojištění zbytečně moc?

Najděte nejlevnější nabídku během 2 minut a ušetřete až 4 500 Kč.

🔍 Porovnat ceny zdarma

Nezávazné srovnání • Okamžitý výsledek

Štítky: , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru