Test ojetiny Alfa Romeo 159 1,75 TBi | 2009

Jak na úspěšný a rychlý prodej ojetého auta? Důležitá je jeho příprava i prezentace

Autor: Petr Pilný - Foto: Pavel Srp - 11. 1. 2025


Prodej ojetého vozu může být výzvou, ale pokud jej správně připravíte, může se vám prodávat mnohem lépe než jiné podobné ojeté auto. Toto jsou tipy, které vám pomohou zaujmout kupující o něco víc. Některé činnosti můžete udělat těsně před prodejem, na jiné byste měli myslet dávno předtím.

Vzhled je klíčový faktor

To první, co kupujícího zaujme, je to, jak auto vypadá. Je to totiž to první, co vidí. Umyté, naleštěné a dobře udržované auto bez výraznějších poškození má mnohem větší šanci na úspěšný prodej. Karoserii i interiér auta tak před nafocením auta do inzerátu důkladně umyjte a vyčistěte. Ideálně byste se ale takto o auto měli starat průběžně, je to dobré i pro vás samotné.

Mytí auta: ruční versus automyčky

Toto je právě jedna z dlouhodobých rad, na poslední chvíli ji nevyužijete. Mnoho lidí dává přednost automatickým myčkám, protože je to zpravidla rychlejší a jednodušší cesta k čistému autu. Automatické myčky ale lak auta poškozují. Pokud do myčky jezdíte často a dlouho, může váš lak časem zmatnět. Pokud už do myčky opravdu musíte jezdit, vybírejte ideálně takové kartáčové myčky, které auto před mytím nastříkají aktivní pěnou. Ta by měla rozpustit většinu nečistot.

Šetrnější k laku je ovšem ruční mytí auta. Neplatí to ale absolutně, vždy bude záležet také na tom, jakou techniku a jak to budete dělat. Zapomeňte na kartáče, které jsou na ručních myčkách a válí se na zemi. Auto tím sice umyjete, ale laku ublížíte ještě víc než v kartáčové myčce. Ideální je nějaká speciální mycí rukavice a kvalitní autošampon. Auto nejprve důkladně namočte, abyste smyli nejhrubší nečistoty a pak postupně od střechy směrem dolů myjte. Nikdy nezačínejte od spodní části auta, tam je nejvíc nečistot a roznesli byste si je i na zbytek auta. Houbu nebo mycí rukavici často a důkladně oplachujte.

Že je mytí auta jednoduché? Ale kdepak, profesionální detailer vysvětlí, že je to alchymie

Údržba v zimě a létě

Důležité je často umývat auto v zimě, včetně mytí podvozku. Zanedbávání mytí auta v zimě může mít dlouhodobé nepříjemné následky. Posypová sůl ze silnic totiž pomáhá urychlovat proces rezavění.

Stejně tak je důležité auto umývat i v létě, zejména pokud je na něm ptačí trus nebo hmyz. Pokud obojí na laku necháte dlouho, může vám ho to poškodit. Zpravidla vám to naruší vrchní krycí průhledný lak, což způsobí fleky.

Auto před prodejem zkontrolujte, abyste o něm věděli vše – a nejen samotný lak karoserie, ale ideálně i stav pneumatik a podobně. Drobná poškození před prodejem vyřešte, mohou vám totiž následně „ušetřit“ tisíce, protože auto můžete prodat lépe, rychleji a dráž. Mluvíme například o svítících kontrolkách, prasklých žárovkách, vzpěrách na dveřích kufru nebo kapotě motoru, sjetých pneumatikách nebo pískajících brzdách. Dolijte i kapalinu do ostřikovačů a podobně. Působit na zájemce tak, že kupuje auto od starostlivého majitele, je přeci jen mnohem lepší.

Prezentace vozu: inzerát

Fotografie do inzerátu by měly být kvalitní jak zvenku, tak i zevnitř auta. Měli byste také nafotit co nejvíce detailů a případných poškození na autě, abyste se případně vyvarovali nějakému konfliktu nebo nepříjemné situaci, když se zájemce na auto přijde podívat. Pokud má auto prošoupané sedačky, ideálně je nafoťte, stejně jako třeba rezavá místa na karoserii, odřené nebo promáčklé dveře a podobně. Pokud má auto naopak nové pneumatiky, nafoťte je také.

Jak nejlépe vyfotit auto do inzerátu? Stačí na to mobil a dodržet pár drobností

V popise buďte co nejkonkrétnější (počet najetých kilometrů, rok výroby, údaje o motoru a převodovce, výbavu, …), vypište i nedostatky auta, o kterých víte. A napište i jeho klady. Nikdy nepoužívejte text psaný VELKÝMI PÍSMENY a ani spoustu vykřičníků!!!!! Tím rozumné zájemce spolehlivě odradíte. Pište „normálně“.

Velkou výhodou bude, pokud ke svému autu máte kompletní servisní historii vozu. Určitě to uveďte v popisu. Pokud ne, můžete jeho servisní historii alespoň vypsat. Nepište romány a zbytečné povídky, buďte jasní, struční a výstižní. Do inzerátu je vhodné psát fakta, nikoliv příběhy.

Když se pak pojede podívat zájemce na auto, o kterém ví „všechno“, bude mít složitější situaci na to, aby mohl výrazněji licitovat o ceně. A navíc se na sebe případně nebudete dívat skrz prsty, protože jste v inzerátu auto vychválili, přestože má chyby.

„Správná“ cena

Při stanovování ceny buďte realisté. Příliš vysoká cena může potenciální kupce odradit, i když je auto ve skvělém stavu. Pokud se vám ani po několika týdnech na inzerát nikdo neozval, pravděpodobně je cena příliš vysoká.


TIP: Hledáte nové auto na operativní leasing?
 
Podívejte se na nabídku ihned dostupných vozidel za výhodné ceny. Můžete vybírat z desítek aut, ale také z různých možností nájezdu i délky pronájmu.
 
Chci operativní leasing!
 
Štítky: , , , , , , , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru