Lexus LFA je dnes velmi ceněným autem, které na ulici jen tak nepotkáte. A už vůbec ho nepotkáte někde závodit – kromě přiloženého videa. V tom se totiž postaví na start závodu ve sprintu proti svému modernímu sokovi ze stejné stáje.
Lexus LFA pohání 4,8litrový motor V10, který se dá vytočit až do 9000 otáček za minutu. Jeho maximální výkon je 412 kW/560 koní a točivý moment vrcholí 480 Nm. Působivé jsou také hodnoty maximální rychlosti 326 km/h, ale i zrychlení z 0 na 100 km/h trvající pouhých 3,7 sekundy. Jeho motor šel navíc do otáček tak rychle, že musel dostat digitální otáčkoměr, protože klasická ručička by po otáčkoměru nestíhala tak rychle běhat.
Auto vyráběla japonská značka mezi lety 2010 až 2012 a vzniklo pouhých 500 kusů. Aktuálně jich je na německém ebay na prodej 7, včetně jednoho auta z 50kusové Nürburgring Edition. Ceny ale nejsou lidové, začínají na necelých šesti stech tisíc euro.
Oproti tomu jeho soupeř, kterým je Lexus LC 500, je vlastně docela běžná konfekce, koupit si ho může prakticky kdokoliv, kdo je schopen zaplatit nemalý obnos peněz. Jeho cena u nás začíná na 2 790 000 Kč, dostanete za to ale benzinový pětilitrový osmiválec s 351 kW/477 koní a s 540 Nm. I když je LC 500 výkonnější než LFA, zrychlení z 0 na 100 km/h mu trvá o sekundu déle (4,7 sekundy) a nižší je i jeho maximální rychlost (270 km/h). Své v tom hraje i o přibližně 350 kg vyšší hmotnost.
Ve videu si můžeme oba soky prohlédnout, ale i poslechnout. Desetiválec LFA zní ostřeji, jeho zvuk je vyšší a řezavější. Naproti tomu osmiválec LC je hlubší, více burácivý a celkově takový zlověstnější.
Potvrdí se ale při sprintu na čtvrt míle papírové předpoklady? Vyhraje starší a slabší LFA nad silnějším a novějším kupé LC 500? No, podívejte se na video! Kromě klasického sprintu ale budou redaktoři magazínu carwow srovnávat i pružné zrychlení z 50 mil za hodinu se zařazenou trojkou (LFA má šestikvalt, LC má převodovku 10°) a třetí disciplínou je plně brzdění ze 70 mil za hodinu.