Divize Jaguar Classic obnoví výrobu ikonického závodního automobilu D-Type v Coventry. Je to 62 let od výroby posledního vozu tohoto typu v roce 1956. První Jaguar D-Type sestavil tým divize Jaguar Classic. Světový debut tohoto prototypu proběhne na veletrhu Salon Retromobile v Paříži, který začíná již dnes.
Pouze 25 nových exemplářů modelu D-Type bude pečlivě ručně vyrobeno v závodě Classic Works společnosti Jaguar Land Rover ve městě Warwickshire. V roce 1955 plánoval Jaguar vyrobit 100 vozů D-Type. Dokončeno bylo pouze 75 automobilů a Jaguar Classic nyní chce dosáhnout původního cíle tím, že vytvoří 25 zcela nových sportovních aut dle původního návrhu.
Vůz D-Type poháněný šestiválcovým motorem XK vyhrál v letech 1955 a 1957 třikrát po sobě 24hodinový závod v Le Mans. Každá část modelu D-Type je autenticky vytvořena podle původní specifikace.
„Model Jaguar D-Type je jedním z nejikoničtějších a nejkrásnějších závodních aut vůbec, který se zapsal do nejtěžších automobilových závodů po celém světě. A dnes je zrovna tak mimořádný,“ řekl Tim Hannig, Jaguar Land Rover Classic Director.
„Možnost navázat na úspěšný příběh modelu D-Type je jedním z okamžiků, který se stane jen jednou za život. Naši přední odborníci v týmu Jaguar Land Rover Classic jsou hrdí na to, že mohou dokončit plánovanou výrobu v Coventry,“ dodal Tim Hannig.
Model D-Type je třetím pokračováním výroby vozidel z dílny Jaguar Classic, který doplnil šest chybějících vozů Jaguar E-Type Lightweight dokončených v letech 2014 – 2015 a devět automobilů XKSS vyrobených v letech 2017 – 2018.
Experti divize Jaguar Classic provedli důkladnou analýzu původních technických nákresů a záznamů značky Jaguar, ke kterým získali exkluzivní přístup. Díky tomu je možné zajistit, že každý nový model D-Type bude vyroben přesně podle autentických specifikací stanovených manažerem závodního týmu Loftym Englandem a jeho inženýry v padesátých letech. Zákazníci si mohou vybrat mezi modelem s krátkou přídí z roku 1955 (Shortnose) nebo vozem s dlouhou přídí z roku 1956 (Longnose).
Prototyp má dlouhou příď podle specifikace z roku 1956, pro kterou je typická prodloužená kapota, charakteristická ploutev za opěrkou hlavy řidiče, širokoúhlá hlava válců a rychloupínací brzdové třmeny.