Je to už 40 let od od doby, kdy se Mercedes-Benz rozhodl, že u příležitosti návštěvy papeže Jana Pavla II. v Německu, nabídne hlavě církve zapůjčení speciálně upraveného modelu třídy G. Stalo se tak v roce 1980, kdy dala značka s trojcípou hvězdou ve znaku vzniknout legendárnímu Papamobilu.
Tehdy šlo o notně upravený Mercedes-Benz třídy G, který dostala zcela přepracovanou zadní část s nástavbou. To aby v ní papež mohl jak sedět, tak stát, a za všech okolností byl lidmi dobře viděn.
Podlaha nástavby tak byla zvýšena o 40 centimetrů a následně osazena průhlednými panely, tehdy vyrobenými z plexiskla. Celé to bylo vysoké 2,8 metru, a aby byl nejdůležitější muž církve dobře viditelný i za tmy či šera, bylo jeho místo osazeno speciálními světly, které nehřejí. Udržet papeže v chladu byl velmi náročný úkol. Pokud pomineme, že má na sobě těžké a teplé oblečení a to ať je venku jakékoliv počasí, v průhledné kopuli by mu na slunci moc dobře nebylo ani v plavkách.
Lamborghini papeže Františka jde do speciální loterie. Za pár korun může být třeba vaše
Navíc bylo potřeba vyřešit případné mlžení celého papežova prostoru, a proto do auta Mercedes nainstaloval vysoce výkonnou klimatizaci, která v té době neměla v automobilovém průmyslu obdoby.
Malým problémem byl fakt, že stejně, jako bylo auto velké, tak bylo také těžké. A protože se o pohon staral čtyřválec o výkonu 102 koní, nebyl Papamobil žádný rychlík. Ano, při přehlídce jde o rychlost lidské chůze, ale při případném problému už je rychlost potřeba.
Auto Mercedes-Benz nakonec papeži ponechal a o rok později jej vyměnil za nové, které už pohánělo výkonem 125 koní. Později, po atentátu na papeže, ještě automobilka vyměnila plexisklo za neprůstřelné sklo.
Chtělo by se říct, že od té doby je Mercedes-Benz dvorním dodavatelem papežských aut. Ostatně, například v roce 2007 dostal papež Benedict XVI parádní bílé otevřené Géčko, které spíše než papamobil připomíná kabriolet Jona Olssona. Fakt ale je, že už v roce 1960 používal Vatikán Mercedes 300 Landaulet a v roce 1969 k němu přibyl ještě Mercedes-Benz 600 Pullman. Absolutní začátek spolupráce ale sahá do roku 1930, kdy Vatikán využíval Mercedes-Benz W 08, konkrétně Typ Nürburg 460.