Elektromobilita je na vzestupu, ovšem její poměrně velký rozmach, kdy nějakým způsobem elektrifikovaný model nabízí každá automobilka, s sebou nese řadu problémů. Jen před nedávnem začaly problémy s dobíjením svých plug-in hybridů řešit BMW a Ford. Nejsou to jediné značky, které musejí řešit potíže s elektromobilitou. Podle agentury Reuters má velké potíže i značka Hyundai.
Tu v Soulu žaluje na 200 majitelů modelu Kona Electric a to kvůli riziku požáru a hlavně přístupu značky k nápravě a svolávací akci. V posledních několika měsících právě především v Soulu, ale i jinde, shořelo několik těchto modelů ve chvíli, kdy byly v nabíječce. Hyundai na to zareagovalo svolávací akcí, během které ovšem nebudou vyměněny problémové baterie, ale v servisu bude jen přehrán software, který řídí nabíjení auta. Podle automobilky je to dostačující a plně vyhovující všem bezpečnostním normám.
A to je celkem zajímavý krok, když to srovnáme s výrokem Fordu, který řeší prakticky totožný problém. Ten totiž řekl, že zakazuje majitelům nabíjet auta a hlavně přiznal, že nalezení problému bude běh na dlouhou trať. Obdobně se vyjádřila i značka BMW.
Přístup Hyundai se ale nelíbí majitelům dotčených modelů. Podle nich by značka měla místo přehrávání softwaru bez diskuzí vyměnit baterie a tím tak zamezit dalšímu požáru. Automobilka s tím ale váhá. Agentuře Reuters řekla. „Situaci po aktualizaci systému správy baterií neustále monitorujeme a budeme se i nadále snažit minimalizovat nepříjemnosti, které majitelům vznikly.“ Jenže soud kromě toho, že značce může přikázat provést opravu výměnou baterie, může také uložit zaplatit odškodné. A to se s největší pravděpodobností stane, protože o něm právníci, kteří mají hromadnou žalobu zákazníků na starosti, vyjednávají.