2021-hyundai-santa-fe-facelift- (2)

Hyundai odhaluje podrobné informace o nové generaci Santa Fe. Přijde i jako plug-in hybrid

Autor: Tisková zpráva - Zdroj a foto: Hyundai - 3. 7. 2020


Hyundai Motor zveřejnil podrobné informace o nabídce pohonů, nové platformě a některých prvcích výbavy pro nový model Santa Fe.

„Nové Santa Fe reprezentuje významný milník v historii značky Hyundai. Díky nové platformě, novým převodovkám a novým technologiím je ještě čistější, agilnější a hospodárnější než dosud,“ říká Thomas Schemera, výkonný viceprezident a vedoucí produktové divize ve společnosti Hyundai Motor Company. „Po představení nového modelu Santa Fe bude celá naše produktová řada v segmentu SUV k dispozici s elektrifikovanými verzemi sahajícími od částečně hybridních řešení s napětím 48 V až po modely poháněné palivovými články.“

Nová nabídka elektrifikovaných pohonů

Nové Santa Fe je prvním vozem Hyundai v Evropě, který se začne prodávat s novými hybridními pohony „Smartstream“ s možností vnějšího nabíjení i bez ní.

Hybridní verze nového modelu Santa Fe, nabízená od jeho uvedení na trh, zahrnuje nový přeplňovaný zážehový motor „Smartstream“ 1.6 T-GDi (Turbocharged Gasoline Direct injection) s přímým vstřikováním benzinu a elektromotor o výkonu 44,2 kW/60 koní, napájený ze sady akumulátorů Li-Poly o kapacitě 1,49 kWh. Hybridní varianta je k dispozici s pohonem předních nebo všech kol. Systém poskytuje nejvyšší celkový výkon 169 kW/230 koní a točivý moment 350 Nm, a to vše s nízkými emisemi a bez kompromisů z hlediska potěšení z jízdy.

Plug-in hybridní verze bude následovat na začátku roku 2021. Jejím základem je shodný zážehový motor „Smartstream“ 1.6 T-GDi jako u konvenční hybridní varianty, avšak v kombinaci s elektromotorem o výkonu 66,9 kW/91 koní, jehož napájení zajišťuje sada lithium-polymerových akumulátorů s kapacitou 13,8 kWh. Tato varianta se bude dodávat s pohonem všech kol. Její nejvyšší celkový výkon je 195 kW/265 koní, maximální celkový točivý moment dosahuje 350 Nm.

Oba druhy hybridních pohonů jsou k dispozici s nově vyvinutou šestistupňovou samočinnou převodovkou, která v porovnání s předchůdcem optimalizuje přenos hnací síly a zvyšuje hospodárnost.

Nový motor „Smartstream“ T-GDi 1,6 litru je také první jednotkou, využívající novou technologii Hyundai CVVD (Continuously Variable Valve Duration), která plynule mění dobu otevření ventilů. Kromě toho je vybaven také systémem nízkotlaké recirkulace výfukových plynů (LP EGR), která optimalizuje hospodárnost. Systém CVVD mění časování otevření a uzavření ventilů v závislosti na provozních podmínkách, čímž zvyšuje výkonové parametry motoru a snižuje jeho spotřebu paliva i emise.

Systém recirkulace výfukových plynů LP EGR vrací část spalin zpět do spalovacích prostorů motoru, které se tím ochlazují, a díky tomu vzniká méně emisí oxidů dusíku. Motor 1.6 T-GDi je vybaven také nízkotlakým systémem přeplňování, který zvyšuje účinnost při vysokém zatížení motoru přiváděním výfukových plynů k oběžnému kolu turbíny turbodmychadla místo do sací soustavy.

Nový vznětový motor s osmistupňovou převodovkou DCT se spojkami v olejové lázni
Jako alternativu budou mít zákazníci na výběr nový vznětový motor „Smartstream“ 2,2 litru, jehož modernizace přinesla zvýšení hospodárnosti i výkonových parametrů.

V porovnání s předchozí generací tohoto motoru je nový blok válců odlitkem z hliníkové slitiny místo z litiny, čímž se jeho hmotnost snížila o 19,5 kg. Rozmanité díly motoru, mimo jiné vačkové hřídele, byly vylepšeny s cílem snížit vnitřní tření a zvýšit celkovou hospodárnost. Motor je kromě toho vybaven novou vstřikovací soustavou, pracující s tlakem až 2200 barů (v porovnání s 2000 bary u vstřikovací soustavy předchozího motoru). Tím byla zvýšena celková úroveň provozních vlastností. Vznětový čtyřválec poskytuje nejvyšší výkon 148 kW (202 k) a maximální točivý moment 440 Nm. Zákazníci budou mít na výběr varianty s pohonem předních nebo všech kol.

Nový vznětový motor je kombinován s nově vyvinutou osmistupňovou dvouspojkovou převodovkou (8DCT), jejíž spojky jsou uloženy v olejové lázni. Toto konstrukční řešení nabízí hladké řazení na úrovni konvenční samočinné převodovky při současném zvýšení účinnosti v porovnání s dvouspojkovými převodovkami se suchými spojkami. Oproti sedmistupňové dvouspojkové převodovce se zvýšil maximální přenositelný točivý moment o 58 %, a to díky optimálnímu chlazení spojek, jehož bylo dosaženo prostřednictvím speciálního elektrického olejového čerpadla pro mazání. Velmi účinný systém hydraulického ovládání je tvořen elektronicky řízeným elektrickým čerpadlem oleje, které pracuje v závislosti na skutečných provozních podmínkách, a zásobníkem tlaku. V porovnání s modely, vybavenými 8stupňovou samočinnou převodovkou, se hospodárnost zvýšila o 3 % díky nižším ztrátám při přenosu hnací síly a vyšší účinnosti hydraulického systému. Nová převodovka 8DCT umožňuje také ještě dynamičtější jízdu a zkracuje dobu akcelerace až o 9 % v porovnání s modely, vybavenými šestistupňovou mechanickou převodovkou.*

Nová platforma pro ještě lepší provozní vlastnosti a vyšší úroveň bezpečnosti
Nové Santa Fe je prvním modelem Hyundai v Evropě a prvním SUV Hyundai globálně, zkonstruovaným na zcela nové platformě třetí generace určené pro vozidla Hyundai. Nová platforma umožňuje významné zvýšení úrovně provozních vlastností, ovladatelnosti, hospodárnosti a bezpečnosti. 

Použitím většího počtu vzduchových kanálů v předním nárazníku je optimalizováno proudění vzduchu kolem kol. Navíc se výrazně snížily aerodynamické vztlakové síly pod vozidlem díky efektivnímu uspořádání spodních krytů u nové platformy. Stabilitu vozidla zvyšuje také uložení těžkých komponentů platformy v nižší poloze, což snižuje hmotnost a těžiště. Minimalizovaný aerodynamický odpor vzduchu přispívá k vynikající úrovni hospodárnosti a provozních vlastností.

Pevné body pák řízení byly přemístěny ke středům předních kol, což zlepšuje ovladatelnost. V oblastech potenciálního výskytu intenzivních vibrací bylo vylepšeno odhlučnění.

Nová platforma přináší také významná vylepšení v oblasti pasivní bezpečnosti díky optimalizované konstrukci. Použití skeletu s víceúrovňovými deformačními zónami a za tepla tvářenými komponenty, spolu s využitím super hlubokotažných ocelových plechů, umožňuje vozům na této platformě lépe pohlcovat nárazové síly v případě kolize a současně minimalizovat deformace chráněného prostoru pro cestující.

Ještě větší vnitřní prostor

Santa Fe, dlouho oceňované pro svůj komfort a prostornost, nabízí nyní ještě více vnitřního prostoru díky upravené platformě, a to navzdory nabídce nových elektrifikovaných pohonů. V porovnání s předchůdcem se zvětšila vnější délka, šířka i výška.

Rozměry (v mm) 
Vnější délka

4785 (+15 mm)

Vnější šířka

1900 (+10 mm)

Vnější výška

1685 (+5 mm)

Rozvor náprav

2765

Převis karoserievpředu

945 (+5 mm)

vzadu

1075 (+10 mm)

Inteligentní uspořádání nové platformy umožnilo u externě nabíjitelné hybridní verze umístit sadu akumulátorů pod sedadlo spolujezdce vpředu v případě hybridní verze, resp. pod sedadla řidiče a spolujezdce vpředu, a to bez omezení prostoru pro cestující nebo zavazadla. Nové Santa Fe nabízí díky modernizaci platformy tři centimetry prostoru pro nohy ve druhé řadě navíc a ve třetí řadě dokonce o čtyři centimetry více prostoru pro nohy. Vzrostl rovněž objem zavazadlového prostoru. Se vzpřímenými zadními sedadly se objem zavazadlového prostoru pětimístné verze zvětšil o 9 litrů na celkových 634 litrů. U sedmimístné verze se objem zvýšil o 24 litrů na celkových 571 litrů. Pokud jsou sedadla druhé řady v krajní poloze vpředu a jejich opěradla uvedena do vzpřímené polohy, zvětší se objem o 12 litrů na celkových 831 litrů u pětimístné verze, resp. o 32 litrů na celkových 782 litrů u sedmimístné verze.

Pohon všech kol a terénní režimy

Stejně jako předchozí generace je i nové Santa Fe vybaveno technologií pohonu všech kol Hyundai HTRAC. HTRAC je kombinací počátečního písmene H značky Hyundai a první části slova „traction“. Variabilní rozdělování točivého momentu HTRAC umožňuje agilní ovladatelnost a lepší přenos točivého momentu v závislosti na adhezi kol a rychlosti jízdy.

Nové Santa Fe poprvé disponuje voličem několika terénních režimů jízdy. Ovládací prvek umístěný na středové konzole umožňuje snadné přepínání mezi různými provozními režimy. Jednotlivé módy optimalizují jízdní vlastnosti a nastavení systému HTRAC pro různé situace. Tento systém zahrnuje jedinečné jízdní režimy pro písek, sníh a bláto, které doplňují módy eco, sport a comfort. Další možností je jízdní režim smart, v němž vůz automaticky rozpoznává jízdní styl řidiče a místo něj vybere nejvhodnější nastavení.

HTRAC v kombinaci s různými jízdními režimy optimalizuje zrychlení, stabilitu a hospodárnost. Systém automaticky přispívá ke zvýšení trakce na sněhu, šotolině a blátě, čímž také zlepšuje chování vozidla při průjezdu zatáčkou. Na kluzkém povrchu rozděluje systém automaticky hnací sílu mezi všechna kola. Ve sportovním režimu vylepšuje HTRAC akceleraci přenosem až 50 % točivého momentu na zadní kola. V komfortním režimu zvyšuje stabilitu přenosem až 35 % točivého momentu na zadní kola. V ekologickém režimu maximalizuje HTRAC hospodárnost pohonem pouze předních kol.

Vylepšená konektivita a Hyundai Bluelink

Nové, prémiové technologie s mimořádným zaměřením na komfort a funkčnost řadí nové Santa Fe na vrchol své třídy. Nové Santa Fe nabízí kromě nového digitálního panelu přístrojů a širokoúhlého displeje multimediálního a navigačního systému také nejmodernější telematický systém Hyundai Bluelink a služby pro síťově propojený automobil. Zákazníci si mohou pomocí aplikace Bluelink vyhledat svůj zaparkovaný vůz, na dálku jej uzamknout nebo odemknout, nebo se informovat o stavu vozidla, například o množství paliva v nádrži. Služby Hyundai LIVE Services k tomu přidávají dopravní zpravodajství v reálném čase, aktuální informace o parkovacích místech a čerpacích stanicích včetně cen, jakož i předpověď počasí. Z aplikace lze do navigačního systému vozidla přenášet cíle nebo jiné objekty zájmu. Pokud řidiči musí zaparkovat svůj vůz 200 metrů až 2 kilometry od svého cíle, mohou si aktivovat navigaci pro poslední úsek cesty (funkce Last Mile Navigation). Díky ní bude navigování pokračovat v aplikaci Bluelink prostřednictvím chytrého telefonu řidiče.

Apple CarPlay a Android Auto jsou nyní v kombinaci se systémem Display Audio nabízeny v bezdrátové verzi. Zákazníci si díky nim mohou přenášet na displej vozidla uživatelské prostředí svého chytrého telefonu s operačním systémem iOS nebo Android. Vylepšena byla rovněž podložka na středové konzole pro bezdrátové nabíjení, které může nyní probíhat ještě rychleji díky výkonu až 15 W. Pro cestující vzadu je navíc k dispozici vstup USB s funkcí nabíjení.

Ještě rozsáhlejší individualizaci umožňuje inteligentní hlasové ovládání. Elektronické ovládání převodovky používá tlačítka místo konvenčních ovládacích prvků, čímž usnadňuje řidiči řazení.

Stejně jako předchozí generace je i nový model Santa Fe vybaven průhledovým displejem, který promítá provozní a bezpečnostní informace přímo na sklo čelního okna. Řidič tak má přístup k důležitým informacím, jakými jsou rychlost jízdy, navigační pokyny, množství paliva a bezpečnostní upozornění, a současně může sledovat dění na vozovce. Osmipalcovou úhlopříčkou zobrazovací plochy a vysokou hodnotou jasu více než 10 000 cd/m2 je zaručena optimální čitelnost v nejrůznějších světelných podmínkách. Řidič si navíc může nastavit její výšku a sklon podle vlastních požadavků.

Ještě více nejmodernějších prvků aktivní bezpečnosti

Nové Santa Fe je vybaveno komplexním souborem prvků aktivní bezpečnosti Hyundai SmartSense a splňuje nejvyšší evropské bezpečnostní standardy. Nové Santa Fe se díky dalším vylepšením funkcí v oblasti aktivní bezpečnosti dostává na úroveň prémiových konkurentů.

Nové Santa Fe má poprvé ve své výbavě asistenta pro dálniční jízdu HDA (Highway Driving Assist). Tato funkce kombinuje aktivního asistenta pro jízdu v jízdním pruhu LFA (Lane Following Assist) a chytrý tempomat SCC (Smart Cruise Control). Využívání senzorů a mapových podkladů zaručuje bezpečný provoz s automatickým přizpůsobováním rychlosti jízdy za stanovených provozních podmínek. Řidič aktivuje HDA jedním stisknutím speciálního tlačítka na volantu.

Další nová funkce, asistent pro odvrácení kolize při parkování pozadu PCA (Reverse Parking Collision-Avoidance Assist), používá zadní kameru a zadní ultrazvukové senzory pro detekci překážek při couvání. Systém na ně řidiče upozorňuje a v případě nutnosti použije brzdy, aby zabránil kolizi. Chytrý parkovací asistent s dálkovým ovládáním RSPA (Remote Smart Parking Assist) umožňuje řidiči ovládat nové Santa Fe i zvenku – pomocí klíčku s ním může popojíždět dopředu nebo dozadu. Mezi ostatní systémy patří asistent pro odvrácení kolize s překážkou vpředu FCA (Forward Collision-Avoidance Assist), upozorňování na vozidla ve slepém úhlu BCW (Blind-Spot Collision Warning), asistent pro odvrácení kolize s vozidlem ve slepém úhlu BCA (Blind-Spot Collision-Avoidance Assist), asistent pro bezpečné vystupování SEA (Safety Exit Assist), kamerový asistent pro sledování slepého úhlu BVM (Blind-spot View Monitor), aktivní asistent pro jízdu v jízdním pruhu LFA (Lane Following Assist) a asistent pro odvrácení kolize s vozidly přijíždějícími ze stran při couvání RCCA (Rear Cross-Traffic Collision-Avoidance Assist).

Nabízené bezpečnostní a asistenční systémy Hyundai SmartSense:

  • Asistent pro odvrácení kolize s překážkou vpředu FCA (Forward Collision-Avoidance Assist) [NOVINKA: odbočování na křižovatce]
  • Chytrý tempomat NSSC (Navigation-based Smart Cruise Control) propojený s navigačním systémem [NOVINKA: využívání navigačních dat]
  • Asistent pro dálniční jízdu HDA (Highway Driving Assist) [NOVINKA]
  • Asistent pro odvrácení kolize při parkování pozadu PCA (Reverse Parking Collision-Avoidance Assist) [NOVINKA]
  • Chytrý parkovací asistent s dálkovým ovládáním RSPA (Remote Smart Parking Assist) [NOVINKA]
  • Upozorňování na vozidla ve slepém úhlu BCW (Blind-Spot Collision Warning)
  • Asistent pro odvrácení kolize s vozidlem ve slepém úhlu BCA (Blind-Spot Collision- Avoidance Assist)
  • Asistent pro bezpečné vystupování SEA (Safety Exit Assist)
  • Kamerový asistent pro sledování slepého úhlu BVM (Blind-spot View Monitor)
  • Aktivní asistent pro jízdu v jízdním pruhu LFA (Lane Following Assist)
  • Asistent pro odvrácení kolize s vozidly přijíždějícími ze stran při couvání RCCA (Rear Cross-Traffic Collision-Avoidance Assist) 

*Definitivní hodnoty se mohou lišit v závislosti na zařazení této technologie do výbavy příslušného modelu a specifikace.

Štítky: , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru