Emisní norma Euro 7 bude na automobilovém trhu znamenat další změny. Jednou z nich bude i konec dvoulitrového turbodmychadlem přeplňovaného čtyřválce z modelů Hyundai i30 N a Kona N. Nahradit by ho ale mohl větší 2,5litrový čtyřválec.
Nová emisní norma Euro 7 má začít platit v roce 2025 a posvítí si nejen na spalovací motory, ale i na plug-in hybridy a elektromobily. Aut se spalovacími motory se samozřejmě dotkne nejvíce. Vypadá to, že malá auta z trhu zmizí úplně, stejně jako některé spalovací motory – například ten z ostrých modelů Hyundai N. Dvoulitrové T-GDI totiž s největší pravděpodobností nebude schopno přísné emisní limity plnit. Konec motoru podle magazínu carsales.com.au potvrdil bývalý šéf divize Hyundai N a současný poradce Albert Biermann.
Dodal také, že náhradou má být 2,5litrový turbodmychadlem přeplňovaný čtyřválec, ovšem jen pro některé trhy. Pro jaké, to ovšem Biermann blíže nespecifikoval. V základu jde o motor, který v současnosti pohání modely Hyundai Sonata N-Line a nižší verze modelů Genesis. Podle aplikace má 213 až 224 kW a točivý moment 422 Nm.
Na závěr Albert Biermann uklidňuje, že menší 1,6litrový čtyřválec, který je pod kapotou i20 N, v nabídce zůstane.