hyundai_i30_n-a-hyundai_kona_n-nurburgring-samolepky- (4)

Hyundai N skončí se svým dvoulitrem. Na některých trzích ho nahradí 2,5litrovým motorem

Autor: Radim Plachý - Zdroj: carsales.com.au - Foto: Hugo Kottás - 13. 12. 2022


Emisní norma Euro 7 bude na automobilovém trhu znamenat další změny. Jednou z nich bude i konec dvoulitrového turbodmychadlem přeplňovaného čtyřválce z modelů Hyundai i30 N a Kona N. Nahradit by ho ale mohl větší 2,5litrový čtyřválec.

Nová emisní norma Euro 7 má začít platit v roce 2025 a posvítí si nejen na spalovací motory, ale i na plug-in hybridy a elektromobily. Aut se spalovacími motory se samozřejmě dotkne nejvíce. Vypadá to, že malá auta z trhu zmizí úplně, stejně jako některé spalovací motory – například ten z ostrých modelů Hyundai N. Dvoulitrové T-GDI totiž s největší pravděpodobností nebude schopno přísné emisní limity plnit. Konec motoru podle magazínu carsales.com.au potvrdil bývalý šéf divize Hyundai N a současný poradce Albert Biermann.

Dodal také, že náhradou má být 2,5litrový turbodmychadlem přeplňovaný čtyřválec, ovšem jen pro některé trhy. Pro jaké, to ovšem Biermann blíže nespecifikoval. V základu jde o motor, který v současnosti pohání modely Hyundai Sonata N-Line a nižší verze modelů Genesis. Podle aplikace má 213 až 224 kW a točivý moment 422 Nm.

Na závěr Albert Biermann uklidňuje, že menší 1,6litrový čtyřválec, který je pod kapotou i20 N, v nabídce zůstane.


TIP: Spočítejte si nejvýhodnější autopojištění

Kalkulačka: povinné ručení a havarijní pojištění


Štítky: , , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru