Losí test a jeho zvládnutí patří mezi velmi náročné, ale také nesmírně důležité disciplíny. Ve Švédsku se praktikuje už celou řadu let, ale dobře znám je i jinde ve světě. Často vám ukazujeme výsledky losích testů od španělské redakce km77. Jak název testu napovídá, principem testu je bezpečně se vyhnout překážce, tedy losovi. Jde o ty chvíle, kdy na silnici náhle vstoupí zvíře nebo třeba člověk a řidič musí okamžitě reagovat úhybným manévrem. A nejde jen o jeho reakci, ale také o to, jak takový rychlý manévr zvládne samotné auto. Ideálně by mělo udržet zvolenou jízdní stopu a samozřejmě by mělo být ovladatelné.
Modely Škoda prošly už několika losími testy a většinou z nich vyšly bez ztráty kytičky. A to včetně modelu Kodiaq, který se musel poprat s vyšším těžištěm. Před několika málo dny se do tohoto testu dostala nová plug-in hybridní Škoda Superb Combi iV. A ten už si tak dobře nevedl. Spíše naopak. Problémy měl už při nejnižších rychlostech. Ještě dodáme, že test provedla švédská redakce Teknikens Värld.
Pod kapotou plug-in hybridu Škoda Superb iV aneb co vše by vás mohlo zajímat?
První vyhýbací manévr proběhl v rychlosti 65 km/h. Už při této rychlosti je vidět, že Superb iV je dlouhý a těžký a řidič má dost práce s tím, aby auto udržel mezi kužely. Nakonec se to povede, ale hladká jízda to opravdu není. Ze záběrů je patrné, že zadek auta jako kdyby za přední částí tak trošku povlával a měl tendence si dělat, co chce.
A to je vidět i při dalším zvyšování rychlosti. První vážné problémy pak přijdou při 70 km/h, kdy jízdu odnese několik kuželů. I tak ale řidič auto udrží ve zvoleném jízdním směru. Něco nám ale říká, že sedět za volantem někdo méně zkušený, už by měl velký problém. Při 72 km/h už pak auto při návratu z vyhýbacího manévru neposlouchalo vůbec a vyjelo z dráhy. Redakce ve videu upozorňuje, že za volant posadila několik různých řidičů a výsledek byl vždy stejný.
A ještě připomeneme, že Superb iV má baterie uložené v podlaze před zadní nápravou a jejich hmotnost je 135 kilogramů.