Technická kontrola platí v České republice čtyři roky od koupě nového auta a pak je třeba STK navštěvovat každé dva roky. V Německu by se ale mohlo změnit. Německá organizace TÜV SÜD totiž navrhla, aby vozidla starší 10 let musela na STK jezdit každý rok. Tento návrh ovšem mezi odborníky a veřejností vyvolal bouřlivou diskusi.
Jürgen Wolz z TÜV SÜD řekl: „Podporujeme každoroční hlavní kontrolu pro vozidla starší než deset let. Míra závad je u těchto aut podstatně vyšší, zvláště pokud nejsou pravidelně servisována.“
Jenže technický stav vozidel ještě nutně neznamená, že tato auta způsobují na silnicích problémy nebo snad nehody. O tom mluví německý autoklub AvD a chce kontroly na STK nechat na současných dvouletých intervalech. V Německu přitom vozový park dosahuje průměrného stáří rovných 10 let. Pokud by se ovšem interval technických kontrol zkrátil a Česká republika se tím také inspirovala, znamenalo by to, že by na STK muselo jezdit opravdu hodně aut.
S autem na STK: Na co byste si měli dát pozor, aby vás nevyhodili?
Cebia loni v listopadu zveřejnila tiskovou zprávu, v rámci níž se stářím aut obecně a stářím aut, která jezdí na STK, zabývala: „Položili jsme si zásadní otázku: Jaká auta skutečně potkáváme na silnicích? Abychom získali odpovědi, provedl náš tým datových odborníků rozsáhlé analýzy vozidel, která skutečně jezdí na STK. Zjistili jsme, že osobní auta, která svědomitě jezdí na STK každé 2 roky mají průměrné stáří 12,74 let (pozn. do výpočtu byla váženým průměrem zahrnuta i osobní auta do 4 let, která na technickou kontrolu ještě nemusí). Nicméně některá vozidla jsou nabízena k prodeji a aktuálně platnou STK nemají. Pro správnější pohled na vozidla v reálném provozu jsme také spočítali průměrné stáří těch osobních aut, která úspěšně absolvovala povinnou technickou kontrolu v posledních 4 letech. Vyšlo nám průměrné stáří 13,79 let. I tato hodnota je tedy o 2,62 roku méně než průměrné stáří všech registrovaných vozidel,“ vysvětluje Martin Pajer, ředitel společnosti Cebia.
Je to státem podporovaná zlodějna. Divný politici od loby STK to jistě schválí.
Zjistili si tito „odborníci“ procento zavinění nehody tech. stavem vozidla???
Když to stát chce ať si to zaplatí !!!
Pavel
Ukrajinci nemusí mít STK.My ano???? Půjdu se asi přihlásit na Ukrajinu a budu v pohodě.Dostanu velké výhody které mají ukrajinci.
Dostaneš bombou do baráku? Rusové ti zabijou děti? To jsi teda fajnšmekr.
V jedné a ne jen v jedné České pohádce je pasáž ,kdy říká zbrojnoš uhlířovy už si zaplatil daně ano to nevadí zaplať znova a v druhé pohádce nařídily vládnoucí mozky daň za to že otevírali lidi v domech okenice,tak je přestali otevírat,tak dali daně že je neotevírají.A to je taktika našich rozumných politiků.To jsem ještě všechno přijde.Kde mají normální lidi brát na to peníze a DŮCHODCI který přidali 358.Kč kteří musejí dojíždět pro léky a za lékařem x kilometrů a k tomu dost často potřebují to své staré auto s kterým často najedou za CELÍ ROK max.1.tis.KM Jen tak dál to je ta správná taktika?
Dvouletá zlodějna se změní na každoroční.
STK by mělo být i dle ujetých kilometrů.Mnohdy čtyř letá auta mají i víc jak tři kila na hrbu.
Nejlépe jednou měsíčně. Tak to má být. EU by měla radost☺
nebo každý den po cestě z práce projet STK
Obludné fantasmagorie. Tisknutím peněz zapříčinili nedostupnost vozidel a teď se chtějí hojit na těch co nemají na bateriový za miliony..
Co stat v naší slavné EU , to jine podminky na STK.
Dovezl jsem auto ze země EU a ejhle problém-nezapsaná kola v TP-ale v původní zemi to na STK nikdo neřeší jak jsem zjistil ověřením u tamní STK, jestli jsou kola malá velká úzká širiká hlavně když mají dostatečný vzorek.
Dále ve kterém státě EU jezdí jakési ,, emisní policie,, po silnicích a náhodně měří emise???
Jsme země neomezených možností, kdysi to byly USA, teď je to ČR…….
Já bych byl za to, aby STK byla povinná, jednou týdně.At žije EU.
A zapomněl jsi na námořníky
Máte pravdu. Zavedla bych kontroly od prvého roku po koupi nového vozu.
Stačí když se budou dělat kontroly poctivě a bez úplatku. A ne “ když nedáš, tak to dostaneš na 30 dní“
Co hořící rafinerie na Ukrajině nebo v Rusku co hořící auta tanky vylity olej a PHM vyteklý do Ukrajinské černozemě 😭👎
Od prvního dne chytrulko strčte hlavu do záchodové mísy a spláchněte.
Pořád ekologie ekologie. Furt se mluví o starších autech ale co letadla a rakety co vypouští do vesmíru a narušují tím ochranou vrstvu země to je nezajímá . Když byl covid a letadla nelítala tak bylo ovzduší čisté, tak v čem je zakopaný pes?
A pořád to volíte a víte jak jsou pracovití pro sebe-JDÁŠÍ a pak pláčete.
Chtěli jste kapitalismus, máte ho v plné palbě. Já v něm žil přes 30 roků na západě ale to bylo jiné. Dnes se situace rapidně změnila. Tyto výmysly pochází z řad politiků kteří zápolí s nedostatkem peněz, všude a ve všech segmentech hospodářství. Proto ti hajzlíci vymýšlejí pořád nové a nové výdaje pro občany. To samé u nás v ČR, nějaký hajzlík se toho určitě chytí a navrhne to samé. STK budou mít dodatečné přijmy a stát daně. Ještě nám chybí ta standardní daň za auto která se platí v Německu. To také nějakého poslaneckého hajzla brzo napadne.
Ja jsem pro auto po 10 letech vyžaduje servis ale cesky člověk ho neudělá protože to stojí peníze. A potom jezdi po silnici to co jezdi
Myslíte si,že vozidlo mladší deseti let servis žádný nepotřebuje?
Jseš poslanec nebo magor!!!
Já mám auta kolem 20 let starý, a starám se o ně, nejezdím 50-60 tisíc ročně, a jsou v lepším stavu,než mnoho nových
Ale pokud projde taková pitomost, tak přepišu na stát, kde mají stk co dva roky, nebo na ukrajinské papíry,to nepotřebuji nic,a ještě vydělam
A pak se diví,že lidi a stanice švindluji
Plně s vámi souhlasím. Také znám starší auta, která jsou v podstatně lepším stavu, než některá novější. Ale také dost záleží na tom, kdo s tím vozem jezdí a jak se o něj stará.
Tohle jsou opravdu výplody nemocných lidí. Aktuálně se starám o 9 aut. Jenom pojištění je rok od roku dražší, PHM také, náhradní díly jsou někdy k nezaplacení a čím dál méně vydrží. Moje poslední zkušenosti z oprav jsou naprosto šílené.
Za všechny potíže jeden příběh: Potřeboval jsem vyměnit FAP. Ten jsem sehnal, ale trubku mezi čidly na začátkem a koncem ne. To mám auto za 1,5 milonu kvůli tomu sundat ze silnice? Ani nápad … takže jsme sehnali trubku z jiného auta, a poškozené díly na původní jsme nahradili díly z nové … To auto se vším co má mít nekouří, nežere olej, spotřebu má stále okolo 6,9 ltr/100 km a TK procházím celé roky bez závad … To že je někdo lempl mám pro ty, co lemplové nejsou zase jen šikanu.
Až budu mit 300000kč jak ta banda u koryta tak si budu kupovat nove co 2 roky
Nechal bych to jak to je, STK pro nová os. auta 4 roky, potom každé dva roky, ale: limitovat roční nájezd km, např. 20 tis. km–potom každý rok STK,
já nevím…co je nám po Němcích že to mají tak či onak….oni tam mají jiné podmínky třeba mají větší kupní sílu,platy a od toho se to odvíjí…já bych si taky třeba přál nové auto ale nemám na to a tak jezdím v autíčku sice starém ale nikdy mne nezklamalo…a samozřejmě ihned řeším případnou závadu ….ale tady vidím spíše vyčuranost státu a majitelů STK které chtějí ze zákona zkrátit ty intervaly prohlídek aby ještě více okradli ty co si dovolí mít auta zdůvodňujice to až dojemnou snahou o bezpečnost a ekologii…už tak motoristy odírají na pančovaných pohoných hmotách a dalších věcech…taky by mne zajímalo jak se ty jejich biosložky které přidávají do paliv a ještě se pořád píše že to budou zvyšovat…podepisují na výsledcích emisí a stavech motorů…
Hlavně proč auta starší 10 let doma nesešrotují a posílají je dál a ted vymíšlí nesmysly.To se u nás chytne pod vidinou peněz do kasy.
Dle mého názoru bude vhodné navštívit STK s autem, který má spalovací motor, každý měsíc anebo každých 1000km, samozřejmě Podle toho co nastane dříve..
Souhlasím s Jirkou také najedu max. 7000km za rok někdo to ujede za měsíc ty auta jsou opotřebovávány různě a platit se musí stejná stk je to spravedlivé?
Taky souhlasím
Co múzou to poserou
To se dalo čekat, jako obvykle – „všecko pro lidi“.
Dalším krokem bude, že když bude mít auto přes 15 let nebo 100 tisíc km, tak začnou řeči typu: „No, to už máte starou vránu, pane, protentokrát teda ještě přivřeme oko, ale příště už s tím neprojdete.“
magoři
Navrhuji aby všichni statni úředníci a úřednici v EU včetně jejich rodin co podporuji eco šilenství měli mít možnost si koupit buď elektromobil nebo automobil do obsahu max 1000 cm !
A co takhle vzít v úvahu najeté kilometry? Když najedu nutných 5 tisíc a kvůli tomu na technickou? Zase vejvar pro stk?