Havarované ojeté auto nemusí být strašák, pokud se kvalitně opraví

Autor: Josef Pelikán - Zdroj: Das WeltAuto - Tisková zpráva - Foto: Pavel Srp - 10. 8. 2022


Většina kupujících ojetých vozů vyhledává vozy nebourané a bez poškození. Toho lze stoprocentně dosáhnout jen v malém procentu případů vozů nízkého stáří a malého kilometrového proběhu – například roční či předváděcí vozy, které preferují i zákazníci Das WeltAuto. Nicméně ani opravované vozidlo, které prošlo dílnou v autorizovaném servisu dle předepsaných postupů výrobce, nemusí být špatná koupě a například v inzerci je prodejci Das WeltAuto deklarují v kolonce „stav“ jako vozy „Velmi dobrý po opravě“.

„Většina ojetých aut nabízená na inzertních serverech je deklarována jako nehavarovaná,“ říká Mirka Cimrová, vedoucí divize Das WeltAuto společnosti Porsche Česká republika. „To je samozřejmě velmi zavádějící, realita bývá jiná. Také v naší síti Das WeltAuto se objevují vozy opravené po poškození či nehodě a není důvod se jich bát, pokud byly opraveny dle předepsaných postupů. Jejich cena samozřejmě bude výhodnější než u nehavarovaných či nepoškozených automobilů,“ vysvětluje Mirka Cimrová.

Přečtěte si také:  Chtěl si koupit škodovku a při testovací jízdě ji zahodil do příkopu. O chvíli později shořela

Dle dat společnosti Cebia bývá až u 99,3 % ojetých aut prodávaných na velkých inzertních portálech uvedeno, že nejsou havarovaná. Realita však bývá taková, že Cebia u pětiletých aut eviduje poškození či havárii u každého čtvrtého vozu, u desetiletých ojetin pak havárii nebo poškození vykazuje šest aut z deseti. „Kdo touží po autě absolutně bez poškození, má stoprocentní jistotu prakticky jen u nového auta. Ojetá auta ve stavu nových se snažíme vyhledávat a nabízet také v naší síti, jedná se zpravidla o roční vozy či předváděcí auta našich autorizovaných partnerů. Nebráníme se však ani opraveným autům – když o skutečnosti zákazník ví, nevidíme v tom problém,“ dodává Cimrová.

Pozor na podvody při nákupech ojetin. Na co byste si měli dát pozor?

Dle zkušeností firmy Cebia se někteří prodejci vymlouvají, mlží a slovíčkaří – že vozidlo bylo poškozeno, ale nebylo havarováno a v mnoha případech o poškození neinformují. V každém případě by měl být zákazník informován, byť jde třeba jen o odřený blatník. Taková drobnost sama o sobě není problém, pokud zákazník dostane komplexní informace. Transparentnost komunikace je základ v odvětví ojetých vozů, kde je důvěra zákazníků klíčová stejně jako historie a stav použitých vozidel.

Přečtěte si také:  Na silnicích za první pololetí zemřelo už 229 lidí

Díky certifikátu Cebia, který partneři Das WeltAuto automaticky nabízí k nabízeným vozům, lze historii, poškození a pojistné události snadno dohledat, systém AUTOTRACER odhalí stav tachometru, skutečný rok výroby, první registraci, zemi určení a další detaily. Kromě toho se u většiny nabízených vozidel v síti Das WeltAuto prodejci snaží kupujícím poskytnout i výpis ze servisní historie z interních systémů automobilek koncernu Volkswagen. Nákup zde je tak v maximální možné míře transparentní ve prospěch zákazníka, což dokládají také poskytované garance v různých úrovních.

Štítky: , , , , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Přejít na začátek