Co uděláte, když se před vámi objeví auta hasičů se zapnutými majáky, přičemž hasiči sami zastavují kvůli vážné nehodě dopravu? Věříme, že většina z vás zpomalí, zastaví a dodržuje pokyny hasičů, protože i hasiči mají právo v těchto případech řídit dopravu. Bohužel takto ale nepřemýšlí každý a pak to bohužel může dopadnout tak jako před několika týdny u Stráže nad Ohří. Tamní hasiči v těchto dnech zveřejnili video z jejich zásahu, které zaznamenalo i zběsilého řidiče, který naboural jejich cisternu a málem zabil dva z hasičů. To vše jen protože ignoroval pokyny a nezastavil v koloně. Video bylo zveřejněno až teď, protože hasiči čekali na ukončení policejního vyšetřování.
Absolutně ignoroval pokyny hasičů
Hasiči zasahovali u nehody, při které na projíždějící auto spadl strom. Naštěstí se v tomto případě nikomu nic nestalo, hasiči strom rozřezali a odvezli. Než se tak ovšem stalo, museli korigovat dopravu a pouštět auta kyvadlově. Právě z toho důvodu se v místě tvořily krátké kolony.
„Přímo na místě zásahu stála služební vozidla policie a hasičů, všechna měla puštěné výstražné majáky. V jeden okamžik dojelo kolonu další osobní auto, které ale nezastavilo, ale kolonu předjelo a dál pokračovalo v rychlé jízdě. Nejprve zezadu narazilo do cisterny hasičů, následně do svodidel a poté ještě do vozidla policie. V posledním okamžiku stihli dva hasiči uskočit a nehoda tak skončila jen jedním lehkým zraněním jednoho zasahujícího hasiče. Poškozená cisterna je stále v opravě,“ popsal další dění na místě Martin Kasal z HZS Karlovarského kraje.
Hasiči jsou bohužel svým způsobem připraveni i na podobné motoristy, kteří jsou schopni zcela ignorovat jejich práci. „Postavení zásahové techniky na místě události má svoje pravidla. Jedním z důvodů je i bezpečnost zasahujících. Velká hasičská technika tak slouží jako bariéra, která má chránit všechny zasahující přímo v prostoru záchrany právě před dalšími přijíždějícími. Na řidičích v silničním provozu pak je, aby respektovali veškeré pokyny záchranných složek, především ale aby svou jízdou nikoho, ani sebe, neohrozili. Stále platí, že řidič musí být schopen zastavit na vzdálenost, na kterou vidí. Tato nehoda jen s velkým štěstím a díky rychlé reakci obou hasičů neskončila fatálně. Bohužel se nejedná o ojedinělý jev,“ doplnil Martin Kasal.
Hasiči se kyvadlovým řízením dopravy snažili vyjít řidičům vstříc. Jak ale upozorňuje Martin Kasal, v budoucnu bude spíše častěji docházet k úplným uzavírkám silnic, a tedy i delším kolonám. Poděkovat za to můžeme právě takovým, kteří nejsou schopni reagovat na pokyny těch, co řídí dopravu. „Na řidičích pak je, aby dodržovali maximální opatrnost, a především byly trpěliví. Jejich zpoždění se nemůže vyrovnat riziku, že o zásahu na silnicích, kde je velmi málo prostoru pro bezpečný pohyb, dojde k jakémukoliv dalšímu zranění,“ doplnili hasiči.