Německý úpravce Gemballa představuje velmi zajímavý bodykit pro Porsche 911 Turbo (teď už) předchozí generace. Nazval ho jako Gemballa GTR 8XX Evo-R a kromě několika centimetrů na šířku přidává i pořádnou dávku výkonu.
Gemballa nikdy nebyl ten z úpravců, kteří na to šli decentně. Naopak se prakticky vždy jednalo o velmi zásadní úpravy. A to nejen vzhledu, ale i techniky. A nejinak je tomu stále, už pár let po smrti zakladatele značky. V nejnovějším projektu se u Gembally podívali na zoubek Porsche 911 Turbo.
Z dvěma turbodmychadly přeplňovaného 3,8litrového motoru s protilehlými písty dostali působivých 602 kW/818 koní a točivý moment vrcholí 1098 Nm! To je oproti původním 427 kW/580 koním a 700 Nm pořádný doping! A na to nestačí ani 911 GT2 RS! Působivá je samozřejmě i dynamika. Ne snad, že by u sériového auta nebyla, ale tohle je opravdu rychlé auto! Vždyť zrychlení z 0 na 100 km/h je otázkou 2,38 sekundy a na dvoustovku to trvá 7,5 sekundy. Maximální rychlost je po úpravě až 370 km/h.
To však na první pohled – na rozdíl od rozšiřujícího bodykitu – nepoznáte. Gemballa GTR 8XX Evo-R totiž dostalo nové díly z karbonu. Jde o přední a zadní nárazník, ale i přední kapotu s nádechy. Důležitější nádechy jsou nicméně ty, které jsou z boku před zadními blatníky, protože ty posílají čerstvý vzduch k posílenému motoru. Výrazné je i křídlo na víku kufru.
A konečně, už tak široká karoserie verze 911 Turbo byla dále rozšířena. V tomto případě je to vpředu o 30 mm, vzadu dokonce o 50 mm.