Renault konečně představuje ještě ostřejší Megane R.S. s přídomkem Trophy. Co to pro nás znamená? Pojďme se na to podívat.
Jen před několika dny jsme v redakční garáží měli zaparkovaný Renault Mégane R.S. Testovací týden s ním nás velmi bavil, ale nemohli jsme se ubránit dojmu, že standardní R.S. je tak trochu měkčeji nastavené. Něco nám ale říká, že toto naše postesknutí verze Trophy vyřešila.
Novinka přijíždí se stejným motorem, který má i „obyčejné“ R.S., tedy se čtyřválcem s objemem 1,8 litru, kterému ale znatelně narostl výkon. Technici z Renault Sportu jeho výkon zvedli na rovných 300 koní, přičemž točivý moment nabízí hodnotu 400 a 420 Nm. Nižší hodnota bude pro verze s manuální převodovkou, ta vyšší pro verze s dvouspojkovou převodovkou EDC.
V titulku jsme nadnesli, že R.S. Trophy jistě bude skvělé hlavně na okruzích. Pomůže mu k tomu samosvorný diferenciál Torsen a sportovní podvozek Cup s o 25 % tužšími tlumiči a o 10 % tužšími stabilizátory. Megane R.S. Trophy dostal také jiná, lehká 19″ kola obutá do pneumatik Bridgestone Potenza S001 a do standardní výbavy patří i výkonnější brzdy. Celkově se Renault snažil pracovat s hmotností auta, protože jen brzdy na celkové hodnotě ubraly více než 7 kilogramů. Stejně tak je tomu v interiéru, kterému vévodí sportovní, pevná, ale lehká sedadla Recaro.
Hmotnost se jistě projevuje i na velmi zajímavé hodnotě zrychlení z klidu na 100 km/h. Časomíra se zastavila na 5,7 sekundách, což není vůbec špatné! Maximální rychlost je pak elektronicky omezena na 260 km/h.
Automobilka začne objednávky na tuto verzi přijímat začátkem podzimu a první auta by k zákazníkům měla doputovat ještě letos v zimě.