Nový Ford Fiesta a pick-up Ford Ranger stanovily tři nové rekordy úsporné jízdy. Z toho dva padly v rámci každoročního britského „MPG Marathonu“.
Fiesta se vznětovým motorem TDCi 88 kW, ve které jeli novinář Paul Clifton a inženýr Ian McKean, dosáhla na trase dlouhé 570 km průměrné spotřeby 2,3 l/100 km a stala se tak celkovým vítězem soutěže. Dosažená spotřeba je o 12 procent nižší než u předchozího rekordu a o celých 34 procent nižší než oficiálně udávaná kombinovaná spotřeba.
Fiesta 1.0 EcoBoost 92 kW s posádkou Andy Dawson – Andrew Marriott zaznamenala v soutěži průměrnou spotřebu 2,9 l/100 km – to je o 14 procent méně než předchozí rekord a o 33 procent méně než oficiální hodnota.
„Úsporná jízda nejen šetří peníze, ale díky skvělému řízení a podvozku nové Fiesty může být i zábavná,“ říál Andy Dawson, a dále dodává: „A menší spotřeba znamená menší emise, tedy i menší dopad motorismu na životní prostředí.“
Zde je šest tipů pro řidiče, kteří chtějí jezdit co nejúsporněji:
- Starejte se o svůj vůz a kontrolujte pravidelně hladinu oleje. Správně udržované vozy jezdí hospodárněji.
- Jednou měsíčně zkontrolujte tlak v pneumatikách. Podhuštěné pneumatiky mohou zvýšit spotřebu až o čtyři procenta.
- Nevozte v autě zbytečnou zátěž.
- Odstraňte nepoužívaný střešní nosič a nejezděte s pootevřenými okny, zejména ve vyšších rychlostech.
- Jezděte plynule a dívejte se co nejdál dopředu. Prudká akcelerace i brzdění se negativně odrážejí na spotřebě.
- Při akceleraci řaďte vyšší rychlostní stupně co nejdříve. Vozy Ford mají indikaci vhodného okamžiku řazení.
Norové Knut Wilthil a Henrik Borchgrevink stanovili zatím nepotvrzený světový rekord v nejdelší vzdálenosti ujeté vozem kategorie pick-up na jednu nádrž paliva. Zvolili si k tomu Ford Ranger 2.2 TDCi.
Pečlivým plánováním trasy a zaměřením i na ty nejmenší detaily, jako je třeba parkování výhradně v klesání, ujeli tito šampioni úsporné jízdy celkem 1 616 km průměrnou rychlostí 60 km/h. Jejich trasa vedla přes Norsko, Švédsko a Finsko.
Navzdory nepříznivým povětrnostním podmínkám dosáhli Wilthil a Borchgrevink během třicetihodinové jízdy průměrné spotřeby těsně pod 5,0 l/100 km, což v porovnání s oficiálně udávanou kombinovanou spotřebou představuje zlepšení o 23 procent.