Ford vystavuje v Ženevě řadu minulých i současných sportovních modelů v čele se zcela novou Fiestou ST

Autor: Tisková zpráva - 6. 3. 2017


Ford na autosalonu v Ženevě představil ve světové premiéře novou generaci sportovního hatchbacku Ford Fiesta ST, který je nejnovějším členem produktové řady Ford Performance.

Ford Fiesta ST poslední generace je poháněn zcela novým zážehovým tříválcem 1.5 EcoBoost o výkonu 147 kW/200 koní. Stejně jako supersportovní Ford GT, který je v Ženevě k vidění ve speciálním provedení ’66 Heritage Edition, je Fiesta ST výsledkem pokrokového myšlení divize Ford Performance.

Nabídku sportovních modelů značky Ford pro evropské zákazníky tvoří také Focus ST se zážehovým i vznětovým motorem, oceňovaný Focus RS a samozřejmě i legendární Ford Mustang. Odbyt vozů Ford Performance vzrostl v roce 2016 o 60 procent a navázal tak na růstový trend předcházejícího roku (+62 % v roce 2015). V lednu si tyto modely připsaly meziroční navýšení o 14 procent.

Globální organizace Ford Performance slouží jako inovační laboratoř, jejímž úkolem je přicházet s jedinečnými sportovními vozy, díly a příslušenstvím, ale také zážitkovými programy pro zákazníky. Mnohá nová řešení a inovace z dílen Ford Performance v oblastech aerodynamiky, snižování hmotnosti, elektroniky a hnacích agregátů naleznou uplatnění i v dalších modelech značky Ford.

Fiesta ST nové generace

Třetí generace Fiesty ST bude historicky první model Ford Performance poháněný tříválcovým motorem a první Fiesta ST s přepínatelnými jízdními režimy.

Tříválcový motor EcoBoost o zdvihovém objemu 1,5 l dosahuje výkonu 147 kW/200 koní a točivého momentu 290 Nm. Akceleraci 0–100 km/h zvládne nová Fiesta ST podle předběžného odhadu za pouhých 6,7 s. Motor pracuje s vysokotlakým přímým vstřikováním paliva a nezávisle proměnným časováním sacích i výfukových ventilů. Je přeplňovaný výfukovým turbodmychadlem a má inovativní technologii vypínání jednoho válce, která snižuje spotřebu paliva při částečném zatížení.

Přepínatelné jízdní režimy Normal, Sport a Track umožní změnit charakter modernizované Fiesty ST podle situace. V závislosti na zvoleném režimu se změní odezva motoru, řízení i stabilizačního systému, stejně jako zvukový projev vozu.

Nová generace Fiesty ST nabízí dosud nejširší možnosti individualizace vzhledu a výbavy. Zákazníci si budou moci vybírat ze tří- a pětidveřového provedení karoserie. Zahájení prodeje je naplánováno na začátek roku 2018.

[ngg_images source=“galleries“ container_ids=“5708″ display_type=“photocrati-nextgen_basic_thumbnails“ override_thumbnail_settings=“0″ thumbnail_width=“100″ thumbnail_height=“75″ thumbnail_crop=“1″ images_per_page=“0″ number_of_columns=“0″ ajax_pagination=“0″ show_all_in_lightbox=“0″ use_imagebrowser_effect=“0″ show_slideshow_link=“0″ slideshow_link_text=“[Show as slideshow]“ order_by=“sortorder“ order_direction=“ASC“ returns=“included“ maximum_entity_count=“500″] 

Závodní a silniční vozy Ford GT

Ford GT se v Ženevě představuje v limitované edici Ford GT ’66 Heritage Edition, která připomíná slavné vítězství Fordu v Le Mans 1966. Vyznačuje se exteriérem v černém odstínu Shadow v lesklém nebo matném provedení, s nímž kontrastují stříbrné pruhy. Na dveřích a přední kapotě má vůz číslo „2“ v bílé Frozen a jezdí na 20“ jednodílných kovaných kolech ve zlatém provedení s černými maticemi.

Všechny Fordy GT se pyšní moderním digitálním přístrojovým štítem o úhlopříčce 10 palců. Obsah a forma zobrazovaných údajů se mění v závislosti na aktuálně zvoleném jízdním režimu. Těch Ford GT nabízí celkem pět: Normal, Wet, Sport, Track a V-Max.

Po přepočtu z hodnot dle normy SAE dosahuje motor 3.5 EcoBoost V6 v severoamerické specifikaci výkonu 482 kW a točivého momentu 748 Nm. S maximální rychlostí 347 km/h je Ford GT nejrychlejším produkčním vozem v historii značky. Silniční verze s konstrukcí z uhlíkových vláken a aktivními aerodynamickými prvky má blízko k závodnímu vozu Ford GT týmu Ford Chip Ganassi Racing, který loni vyhrál závod 24 hodin Le Mans. I ten je v Ženevě k vidění. Ford se do Le Mans vrátí také letos. Opět nasadí čtyři vozy.

Závodní Ford GT z roku 2016 a Ford GT40 z roku 1966 je možné pořídit i jako skládací modely LEGO z exkluzivní řady LEGO® Speed Champions.

 

Široká nabídka sportovních modelů

V loňském roce prodal Ford na evropském trhu celkem 43 800 sportovních vozů, k nimž počítá Ford Mustang, Focus RS a ST i současnou Fiestu ST. V Ženevě vystavuje rovněž dvě nové speciální edice Mustangu. Evropským zákazníkům přinášejí jedinečný styl ve spojení s rozšířenou výbavou.

Ford Mustang Black Shadow Edition se dodává s motorem 5.0 V8 o výkonu 309 kW/421 koní v kombinaci se šestistupňovou manuální nebo šestistupňovou automatickou převodovkou. Na výběr jsou čtyři odstíny laku: bílá Platinum White, žlutá Triple, červená Race a modrá Grabber Blue. Poznávacími znaky Fordu Mustang Black Shadow Edition jsou černý emblém cválajícího koně na masce chladiče, speciální 19palcová kola s rozdvojenými paprsky, černé pruhy na vyvýšené části kapoty motoru i na bocích a černé emblémy 5.0 na předních blatnících.Nový Ford Mustang Blue Edition je k dispozici s motorem 5.0 V8 o výkonu 309 kW/421 koní nebo s úsporným motorem 2.3 EcoBoost 233 kW/317 koní ve spojení se šestistupňovou manuální či automatickou převodovkou. Má atraktivní lak karoserie Grabber Blue, černé pruhy na střeše i kapotě a 19palcová mnohopaprsková kola černé barvy.

Obě speciální edice jsou sériově vybaveny systémem Ford SYNC 3 s 8palcovým dotykovým displejem, který umožňuje řidiči vyhledat nejbližší kavárnu, čerpací stanici nebo parkoviště, či najít vlakové stanice, letiště a hotely. Stačí jednoduše zmáčknout tlačítko a říct například „potřebuji kávu“, „potřebuji natankovat“ nebo „potřebuji zaparkovat“.

Oceňovaný pětidveřový sportovní hatchback Ford Focus RS se pyšní motorem 2.3 EcoBoost o výkonu 257 kW, pohonem všech kol Ford Performance a přepínatelnými jízdními režimy včetně speciálního módu Drift pro jízdu kontrolovaným smykem.

Ford Focus ST je k dostání se zážehovým motorem EcoBoost o výkonu 184 kW nebo vznětovým motorem TDCi naladěným na 136 kW. Vedle pětidveřového hatchbacku lze tento model pořídit rovněž jako kombi.

Sportovní tradice značky Ford

Sport a závodění jsou zakořeněny hluboko v DNA značky Ford. Začalo to již před 116 lety, kdy Henry Ford porazil Alexandra Wintona, tehdy nejlepšího závodního jezdce Ameriky, v závodě Sweepstakes Race.

V Ženevě Ford připomíná svoji bohatou sportovní historii několika pozoruhodnými exponáty ze sbírek Ford Heritage Collection:

  • Replika závodního vozu Ford GT40 Mk II, s nímž Bruce McLaren a Chris Amon v roce 1966 vyhráli 24 hodin Le Mans
  • Replika Fordu Escort Mk I, který v roce 1970 zvítězil v rallye maratonu Londýn-Mexiko
  • Ford Escort RS Cosworth z roku 1992, který byl homologační verzí tehdejšího soutěžního speciálu skupiny A

Ford letos slaví také 50. výročí závodního osmiválce Ford Cosworth DFV (double-four-valve) V8, který za 15 let vybojoval v F1 155 vítězství a 12 mistrovských titulů. Poháněl mimo jiné monopost Mirage GR8 z roku 1975, jenž je součástí letošní ženevské expozice Fordu. Lehký a kompaktní celohliníkový osmiválec o objemu 3,0 l měl čtyři ventily na válec a dvě vačkové hřídele pro každou řadu válců.

„Motoristický sport je ve Fordu odjakživa hnací silou inovací,“ řekl Dave Pericak, ředitel Ford Performance. „Dnes náš tým vyvíjí nejrůznější vozy od závodního Fordu GT až po novou generaci Fiesty ST. Tím, že pracujeme jako jeden tým, můžeme účinněji zpřístupnit radost z jízdy a sportovní technologie širokému okruhu zákazníků.“


TIP: Spočítejte si nejvýhodnější autopojištění

Kalkulačka: povinné ručení a havarijní pojištění


Štítky: , , , , , , , , , , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru