Ford odhalil nový Ranger Tremor, další verzi nejprodávanějšího pick-upu v Evropě. Tato verze cílí na zákazníky, kteří vyžadují ještě lepší schopnosti v náročném terénu. Pyšní se výrazně přepracovaným podvozkem včetně sériově montovaných tlumičů pérování Bilstein. Jistotu ovládání vozu mimo asfalt zvyšují speciální off-road asistenční funkce, zatímco robustní nový vzhled odráží terénní potenciál modelu.
Jako první v segmentu nabízí Ranger Tremor flexibilní nosič dlouhých předmětů. Objednávat jej bude možné také pro Ranger Limited a Wildtrak.
„Nový Ranger Tremor se řídí stejným receptem jako náš ikonický Ranger Raptor; přidává nejoblíbenějšímu evropskému pick-upu ještě více terénních schopností a fascinující vzhled, čímž posiluje přitažlivost modelové řady Ranger pro ještě širší okruh zákazníků,“ řekl Hans Schep, generální ředitel Ford Pro pro Evropu.
Představení Rangeru Tremor přichází v návaznosti na historicky nejlepší prodejní výsledky řady Ranger v Evropě. Osm po sobě jdoucích let na pozici nejprodávanějšího vozu své třídy podtrhl Ranger rekordním tržním podílem 44,9 % a meziročním růstem podílu o 18 procent. Objednávky na nový model přijímají prodejci Ford od března 2023, první dodávky evropským zákazníkům se očekávají v srpnu 2023.
Nový Ranger Tremor vychází z Rangeru XLT. Osloví zejména zákazníky, kteří vyžadují naprostou důvěru v terénní schopnosti svého Rangeru.
O 26 mm vyšší světlá výška spolu s rozšířením rozchodu o 30 mm dávají Rangeru Tremor potřebnou jistotu při pohybu v těžkém terénu. Sériově montované tlumiče pérování Bilstein s účinkem závislým na míře stlačení poskytují optimální tlumící účinek v celém rozsahu zdvihu pérování, aniž by negativně ovlivňovaly jízdní vlastnosti na zpevněných silnicích. Odolnost vozu při překonávání terénních překážek zvyšuje zesílená konstrukce řízení a ochranný ocelový plát.
Novinkou mezi standardně dodávanými off-road technologiemi je Trail Turn Assist, který využívá funkci přesměrovávání hnací síly pomocí brzd ke zmenšení poloměru otáčení až o 25 procent. Systém Trail Control pracuje podobně jako tempomat: automaticky udržuje nastavenou rychlost do 32 km/h, aby se řidič mohl plně soustředit na směrové vedení vozu v náročném terénu. Režim Rock Crawl (pomalá jízda přes balvany a velké kameny), dříve dostupný pouze u modelu Ranger Raptor, kalibruje odezvu plynu, protiprokluzový systém a strategii řazení pro kontrolované překonávání nerovného a kamenitého terénu nízkými rychlostmi.
Upravený podvozek uděluje Rangeru Tremor pevnější „postoj“, ještě zdůrazněný rozšířenými lemy blatníků. Specifický trubkový rám za kabinou, dodávaný sériově, dává vozu dobrodružný vzhled, zatímco hliníkové boční nášlapy a dvojice odhalených tažných ok vpředu poukazují na funkční stránku vzhledu. Celkový dojem dotvářejí exteriérové detaily v šedém odstínu Boulder a tmavá maska.
Ford Ranger Platinum je sázka na luxusní pick-up. Pod kapotou může mít i šestiválec
Sedadla i podlaha Rangeru Tremor jsou potaženy vinylem, který je voděodolný a snadno se čistí. Na přání lze dodat přípravu pro stropní spínače se šesti pozicemi pro navijáky, LED lišty a další příslušenství, dostupné prostřednictvím prodejců Ford nebo online ve Ford Shopu.
Flexibilní nosič jako novinka v segmentu
Ranger Tremor lze vybavit inovativním novým flexibilním nosičem. Jedná se o kombinaci posuvného aerodynamického ochranného rám za kabinou a integrovaných příčníků střešních ližin, určené k bezpečné přepravě dlouhých předmětů. Výhodou je i to, že nákladový prostor pak zůstává volný pro jiný náklad. Od března 2023 bude flexibilní nosič dostupný jako výbava na přání i pro Ranger Limited a Wildtrak.
Cena Fordu Ranger Tremor je v České republice stanovena na 1 182 000 Kč bez DPH.