Ford Ranger Platinum

Ford Ranger Platinum je sázka na luxusní pick-up. Pod kapotou může mít i šestiválec

Autor: Josef Pelikán - Zdroj a foto: Ford - 29. 11. 2022


Ford dnes představil pick-up Ranger ve výbavovém stupni Platinum. Do řady Ranger s ním přichází nová úroveň luxusu, kterou může pohánět i motor V6.

Nový Ranger Platinum doplňuje nabídku nové generace nejprodávanějšího pick-upu Evropy jako nejvyšší z variant určených primárně pro silniční provoz. Již tak osobitý design Rangeru umocňují exkluzivní detaily a povrchové úpravy, jimž odpovídá také stylový a moderní interiér s koženým čalouněním.

Vznětový motor Ford 3.0 V6 o výkonu 176 kW/240 koní a hnací řetězec zkonstruovaný s ohledem na kultivovanost v běžném provozu udělují Rangeru Platinum suverénní cestovní dynamiku i dostatek síly pro jistou a bezpečnou jízdu s přívěsem o hmotnosti až 3500 kg.

„Ford Ranger již nastavil v segmentu pick-upů laťku dynamiky a užitných vlastností. Nyní nastavuje také laťku luxusu. Úchvatný nový model Platinum bude vyhovovat zákazníkům, kteří ocení komfort a technologie na úrovni špičkových silničních vozů, ale zároveň spoléhají na robustnost a všestrannou praktičnost, díky nimiž je Ranger dlouhodobě nejprodávanějším pick-upem na evropském trhu,“ řekl Hans Schep, generální ředitel Ford Pro v Evropě.

Prodejci Ford v Evropě přijímají objednávky na Ranger Platinum již dnes. Výroba nového modelu pro český trh bude zahájena v dubnu 2023 a první dodávky zákazníkům jsou naplánovány na léto.

Žádný Ranger ještě nebyl tak luxusní

Ranger Platinum se vyrábí výhradně s pětimístnou dvoukabinou a pohání ho vznětový motor Ford 3.0 V6, známý na severoamerickém trhu z luxusních SUV a pick-upu F-150. Jednotka dosahuje výkonu 176 kW/240 koní a točivého momentu 600 Nm. Přenos výkonu zajišťuje elektronicky řízený stálý pohon všech kol pro silnici i terén ve spojení s 10stupňovou automatickou převodovkou Ford, vybavenou adaptivními algoritmy a speciálním uložením, které potlačuje hluk a vibrace.

Výsledkem je kultivovaný, pohotový a jistý zátah v jakýchkoliv podmínkách, stejně jako velkorysá maximální hmotnost brzděného přívěsu 3500 kg. Platinum nabízí také stejně vynikající přepravní vlastnosti jako všechny pick-upy Ranger, užitečné zatížení přesahující jednu tunu nevyjímaje.

Exteriér varianty Platinum navazuje na svalnatý a funkční styl rodiny Ranger, přidává však na vytříbenosti. Nový stupeň výbavy stojí v nabídce ještě výš než Wildtrak, který se na prodejích odcházejícího Rangeru podílel v Evropě 60 procenty.

K výraznému prvnímu dojmu z Rangeru Platinum přispívá specifická mřížka chladiče a nová chromovaná úprava vnějších detailů, stejně jako nová 20palcová kola z lehké slitiny s lesklými ebenovými detaily. K dalším prémiovým prvkům patří tlumené otevírání víka korby, zatmavená boční okna a charakteristické denní svícení, integrované do Matrix LED světlometů. Standardně dodávané střešní ližiny propůjčují vozu účelný vzhled i další dávku praktičnosti.

První jízda: Ford Ranger Raptor nové generace je překvapení roku. Má skvělý podvozek, hlasitý výfuk a skáče jako nic

Luxusní, kůží čalouněný interiér Rangeru Platinum doplňují chytré technologie, které usnadňují život. Řidič i spolujezdec mají k dispozici prémiová perforovaná a prošívaná kožená sedadla s možností nastavení v 10 směrech, vyhříváním, odvětráváním a stylovými kontrastními švy. Opulentní design pokračuje tmavým javorovým dřevem s otevřenými póry vkládaný v palubní desce, zatímco sofistikované ambientní osvětlení pomáhá vytvářet v prostoru pro cestující uklidňující atmosféru.

Hi-tech kokpit tvoří dvě 12palcové obrazovky: plně digitální přístrojový štít před řidičem a na výšku orientovaná dotyková obrazovka palubního systému Ford SYNC 4A. Ranger Platinum je dále standardně vybaven audiosystémem B&O s deseti reproduktory a bezdrátovým nabíjením telefonů. Výkonnou konektivitu zajišťuje standardně dodávaný modem FordPass Connect, který zároveň umožňuje do budoucna vylepšovat různé systémy vozu prostřednictvím bezdrátových softwarových aktualizací Ford Power-Up.

Vedle vyspělých asistenčních systémů Rangeru Wildtrak má Platinum v sériové výbavě navíc aktivní parkovací asistent s asistentem vyparkování, systém hlídání mrtvých úhlů s upozorněním na projíždějící vozidla při couvání, pokrytím přívěsu a asistentem změny jízdního pruhu a soustavu kamer s pokrytím 360 stupňů okolo vozu.

Historicky nejširší řada Ranger

Platinum stojí na vrcholu dosud nejširší modelové řady Ranger. Kromě variant Raptor 3.0 V6, Wildtrak, Limited, XLT a XL nové generace, které jsou již v prodeji, mohou nyní evropští zákazníci objednávat rovněž Ranger Raptor v naftovém provedení 2.0 Bi-Turbo s výkonem 151 kW/205 koní, koncipovaném jako ekonomická verze k ostré benzínové variantě 3.0 EcoBoost V6.

Štítky: , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru