Ford v Mnichově na veletrhu IAA Mobility 2025 představil dva nové kousky, které si zaslouží pozornost: ostře vypadající Ranger MS-RT PHEV a sportovně vypadající E-Tourneo Custom MS-RT.
Za jejich vývojem stojí spolupráce Fordu s britskými specialisty MS-RT, kteří mají kořeny v rallye. Výsledek? Auta, která kombinují elektrifikovaný pohon, praktické schopnosti a sportovní vzhled.
Přečtěte si také:
Ford Ranger MS-RT PHEV
Pick-up Ford Ranger patří už roky k těm nejprodávanějším v Evropě. Teď přichází ve verzi plug-in hybrid a v úpravě MS-RT. Pod kapotou se kombinuje 2,3litrový benzinový motor EcoBoost s elektromotorem, dohromady dávají výkon 281 koní a točivý moment vrcholí 697 Nm.
Na elektřinu zvládne díky 11,8kWh baterii ujet až 40 kilometrů, a přesto si zachovává všechno, co dělá z Rangeru legendu. Má samozřejmě pohon všech kol, schopnost utáhnout 3,5 tuny i nosnost kolem jedné tuny.
Design ale možná zaujme ještě víc než technika, ten se ale prakticky neliší od běžného Fordu Ranger MS-RT. Agresivní přední maska, rozšířené blatníky, 21palcová kola a nižší podvozek dávají vozu výraz, který by mu leckdo mohl závidět. Úpravy podvozku nejsou jen na efekt. Jsou tu lepší tlumiče, širší rozchod kol a aerodynamické spoilery, což znamená lepší ovladatelnost i ve vyšších rychlostech.
Přečtěte si také:
Interiér pokračuje ve sportovním duchu: ekologická kůže kombinovaná se semišem, kontrastní modré prošívání a dokonce LED loga MS-RT na sedačkách i koberečcích. Samozřejmostí je velký dotykový displej, chytré asistenty a komfortní výbava, včetně vyhřívaného volantu.
Ford E-Tourneo Custom MS-RT
Dodávka, která vypadá jako závoďák? Přesně to je nový Ford E-Tourneo Custom MS-RT. V Mnichově se poprvé ukázal vůz, který kombinuje praktičnost osmimístného rodinného či firemního auta se stylem inspirovaným motorsportem.
Přečtěte si také:
Na první pohled je jasné, že tady nejde o obyčejné Tourneo Custom. Aerodynamický přední nárazník s integrovaným spoilerem, boční prahy, sportovně laděná záď i světelný LED pruh přes celou příď působí dojmem, že by se auto neztratilo ani na závodní trati. A barevné varianty tomu dodávají šmrnc – od výrazné fialové Turini po oranžovou Sunset nebo žlutozelenou, která si pozornost vynutí sama.
Pod kapotou má E-Tourneo Custom MS-RT co nabídnout. Nejvýkonnější elektrická verze zvládá 210 kW, tedy 285 koní, a k tomu přidává upravený podvozek s širším rozchodem a 19palcovými koly. Přitom jde stále o dodávku, která odveze až osm lidí a spoustu zavazadel.
Interiér není jen prostorný, ale i důmyslně variabilní. Druhá a třetí řada sedadel jsou na kolejnicích, takže je lze posouvat, otáčet nebo úplně vyjmout. Vybavení odpovídá prémiovému vozu – vyhřívaná sportovní sedadla s kombinací kůže a semiše, modré prošívání, LED loga MS-RT nebo 13palcový dotykový displej s nejnovějším systémem Ford SYNC 4. Nechybí ani vyhřívaný volant s modrým značkováním, který na první pohled připomíná závodní auta.
Přečtěte si také:
A pokud by čistě elektrický pohon nebyl to pravé, Ford nabídne i plug-in hybrid s výkonem 233 koní nebo dieselovou verzi EcoBlue s výkonem 170 koní a pohonem všech kol. Každá z variant přitom zachovává hlavní cíl: spojit praktičnost velkého Tournea s charismatem sportovního vozu.
Kdy se dočkáme
Oba modely se začnou prodávat na evropském trhu už na konci tohoto roku, první dodávky se očekávají v roce 2026. K vidění jsou od 8. září přímo v Mnichově.
Přečtěte si také:
Ford se v posledních letech netají ambicí dodat i svým užitkovým vozům sportovní šmrnc. A Ranger MS-RT PHEV i E-Tourneo Custom MS-RT ukazují, že „pracovní“ auta rozhodně nemusejí vypadat nudně ani působit těžkopádně. Naopak – umí být stylová, chytrá a připravená na každodenní dobrodružství.
🚗 Nové autopojištění za 2 minuty
Vyplňte pár údajů a hned uvidíte nejvýhodnější nabídky na trhu.
⚡ Spočítat pojištěníBez registrace • Okamžitý výsledek