2022-Ford_Puma_Rally1

Ford představuje tým M-Sport Ford. Prozrazuje jezdce a ukazuje hotové auto. Premiéra bude na Rallye Monte Carlo

Autor: Josef Pelikán - Zdroj a foto: Ford - 16. 1. 2022


M-Sport Ford World Rally Team dnes fanouškům motoristického sportu poprvé představil atraktivní závodní zbarvení, s nímž do nového ročníku mistrovství světa FIA v automobilových soutěžích vstoupí nový elektrifikovaný soutěžní speciál M Sport Ford Puma Hybrid Rally1.

Svoji soutěžní premiéru vůz absolvuje na Rallye Monte Carlo 20. až 23. ledna. Tři vozy budou v průběhu sezony 2022 pilotovat Craig Breen, Adrien Fourmaux a Gus Greensmith. Kromě toho se na letošní Rallye Monte Carlo, kterou v minulosti sedmkrát vyhrál, připojí k týmu M-Sport Ford také devítinásobný mistr světa Sébastien Loeb.

V sezóně 2022 oslaví Ford a M-Sport 25 let velmi úspěšné spolupráce, která přinesla sedm mistrovských titulů a více než 1500 vítězství v rychlostních zkouškách s ikonickými soutěžními vozy M-Sport Ford Fiesta WRC a Ford Focus RS WRC. Od začátku partnerství dosáhly společnosti M-Sport a Ford rekordních 268 po sobě jdoucích bodovaných výsledků v hodnocení týmů.

Jezdecká sestava týmu M-Sport Ford World Rally Team pro Rallye Monte Carlo:

jezdci-Ford_M-Sport-2022

„Jedním z nejpoutavějších aspektů WRC bylo po celá léta jasné propojení extrémně výkonných soutěžních vozů s jejich silničními ekvivalenty,“ řekl Mark Rushbrook, globální ředitel Ford Performance. „Proto je tak důležité, aby nová éra WRC odrážela posun našeho odvětví k elektrifikaci. Ve Fordu jsme plně oddáni elektrifikované budoucnosti a nasazení vozu M-Sport Ford Puma Hybrid Rally1 v nejtěžších podmínkách nám pomůže vyvinout ještě zajímavější elektrifikované pohonné jednotky pro naše zákazníky.“

První elektrifikovaný soutěžní automobil značky Ford je poháněn hybridním ústrojím nové generace, které pracuje na podobném principu jako pohon běžné Pumy EcoBoost Hybrid. 1 Při brzdění či jízdě setrvačností zachycuje kinetickou energii a ukládá ji ve formě elektřiny do 3,9kWh baterie. Z ní je potom napájen elektromotor o výkonu 100 kW, který podle potřeby asistuje přeplňovanému zážehovému motoru 1.6 EcoBoost. Pilot bude moci využít elektrickou přípomoc opakovaně, vždy po dobu maximálně tří sekund.

Elektrifikované hnací ústrojí umožní vozu M‑Sport Ford Puma Rally1 absolvovat přejezdy mezi rychlostními zkouškami a servisními zónami jen na elektřinu, bez aktivace spalovacího motoru. Na vyhrazených servisních místech lze baterii dobíjet z externího zdroje, přičemž plné nabití zabere přibližně 25 minut.

Ve třídě Rally1 se navíc bude od ročníku 2022 používat nefosilní palivo, vyráběné 100% udržitelnou cestou ze syntetických a biologicky odbouratelných složek.

„Příprava vozů i týmu na Rallye Monte Carlo, která se jede příští víkend, a na zahájení nového ročníku světového rallye šampionátu byla velmi náročná, ale vyplatí se,“ řekl Richard Millener, ředitel týmu M-Sport. „S pomocí a podporou kolegů z Fordu jsme vytvořili fantastický vůz s obrovským potenciálem a nemůžeme se dočkat, až ho během roku předvedeme v akci. Všem, kteří se podíleli na dosažení této fáze a pomohli nám dodržet tak krátké termíny, patří velký dík a cítíme se velmi hrdí, že můžeme v 25. roce naší spolupráce reprezentovat Ford na světové scéně!“

technicke_udaje-2022-ford_puma_rally1

Nový soutěžní vůz M‑Sport Ford Puma Hybrid Rally1 odráží elektrifikační strategii Fordu.

V loňském roce společnost oznámila, že do poloviny roku 2026 budou všechny její modely nabízené na evropském trhu schopny bezemisní jízdy, což v praxi znamená plug-in hybridní nebo čistě elektrický pohon. Od roku 2030 zde bude Ford nabízet osobní vozy již výhradně s čistě elektrickým pohonem.

Štítky: , , , , , , , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru